Golf’ün başı belada mı? Karşınızda 2020 SEAT Leon ve öne çıkan özellikleri [Video]

28 Ocak 2020 21:52

Prototip versiyonları ve sızıntılarının ardından resmi tanıtım etkinliği gerçekleştirilen 2020 SEAT Leon, Golf ile olan rekabette öne geçmiş olabilir mi?

Her ne kadar aynı grup içerisinde yer alsalar da Volkswagen Golf ile SEAT Leon için hep birbirlerinin ciddi rakipleri olduğu söylenir. Uzun bir süredir devam eden bu keyifli rekabet için ise 2020 yeni bir dönüm noktası olacak. Özellikle tasarım ve yenilik noktasında nispeten daha sakin bir ilerleme kaydeden Golf’ün karşısına çıkarılacak olan 2020 SEAT Leon, bu kez hamlesini bir değil iki kare birden yapıyor. Düzenlenen özel bir etkinlikle tüm dünyaya tanıtılan dördüncü jenerasyon, tasarım noktasındaki yeni çizgileriyle şimdiden ilgi çekmeyi başardı. Yeni nesil parçaların bir araya getirildiği hibrit versiyonu da artık Leon için güçlü opsiyonlar arasına ekleme vakti.

2020 SEAT Leon teknik özellikleri

Leon’u tasarım noktasından önce uzun süredir merakla beklenen motor seçeneklerinden kurcalamaya başlayalım. Beklediğimiz gibi giriş seviyesinde 1.0 litrelik üç silindirli seçenekle gelen yeni model 90 beygir ve 110 beygirlik iki seçenekle tercih edilebiliyor. Bir üst noktada yer alan ve tercih noktasında nispeten daha ileride konumlandırabileceğimiz 1,5 litrelik seçenek ise 130 beygir ve 150 beygirli iki opsiyonla kullanılaca sunulacak. Tercihini dizelden yana kullanmak isteyenler için bu jenerasyonda da devamlılık sağlanacak. 2.0 litrelik TDI motor yine iki farklı seçenek olacak şekilde 115 ve 150 beygirlik iki performans seçeneğine sahip. Son bölümde ise bu jenerasyonu özel kılan şarj edilebilir hibrit ünite var. Pazar payı merakla beklenen bu versiyonda 1,4 litrelik benzinli motor ile işleyiş sağlayan elektrik gücü ortaya yaklaşık 200 beygir güç çıkarıyor. Saf elektrik modunu da beraberinde getirecek olan hibrit seçenekle 60 kilometreye kadar menzil kat etmek mümkün.


Yeni Leon’un kokpit bölümüne baktığımızda bizleri ailenin diğer yeni üyelerinde de gördüğümüz bir yapı karşılıyor. Son nesil 10,25 inçlik dijital sürücü ekranıyla birlikte ebatları 8,25 inç ile 10 inç arasında değişen multimedya ekran seçenekleri yine yapının merkezini oluşturuyor. Elbette ki konsolda kullanılan yeni malzemeler ve metalik kaplamalarla birlikte kalite algısı da bir önceki nesle göre daha ileriye taşınmak isteniyor. Burada sürücüleri doğrudan etkileyecek dijital asistanlar da fark yaratacak. Adaptif hız sabitleyici başta olmak üzere yolculuk destek sistemlerini bir araya getirdiğimizde ortaya markasının bu zamana kadar ürettiği en güvenli otomobil modeli çıkıyor. Yeni Leon aynı zamanda SEAT’ın ilk tam kapasiteli bağlanılabilir modeli olduğu da altı çizilen noktaları arasında. Bu deneyimi, geliştirilen mobil uygulama üzerinden elde edilecek veriler üzerinden rahatlıkla fark etmek mümkün olacak.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Dördüncü jenerasyon ebatları gereği de bir önceki nesilden ayrılıyor. Toplamda 4.368 milimetre uzunluğa, 1.800 milimetre genişliğe, 1.456 milimetre yüksekliğe ve 2.686 milimetre aks mesafesine sahip olan yeni model özellikle uzunluk ve aks mesafesi noktasında çok ciddi bir iyileşmeyi de beraberinde getirecek. Bu da aracın iç dünyasındaki deneyimin hissedilir oranda iyileştiği anlamına geliyor. 1999 yılında başlayan macerasında 2,2 milyon adetlik üretimi geride bırakan Leon’un yeni nesliyle birlikte göreceği ilgi şüphesiz merakımızın merkezinde.
Paylaş