Goodyear’dan Toyota’ya özel geleceğin akıllı lastiği: CityCube
Otomobillerle birlikte lastikler de teknolojinin sınırlarını zorlamaya devam ediyor.
Toyota’nın 2025 yılı ve sonrası için şehir içi odaklı ulaşım çözümleri planı kapsamında sunmayı planladığı i-TRIL konsepti geride bıraktığımız Cenevre Otomobil Fuarı’nda meraklılarıyla buluşmuştu. Toplamda sadece 600 kilogram ağırlığa, 2.830 milimetre uzunluğunda ve 1.460 milimetre yüksekliğe sahip olan konsept otonom sürüş teknolojisi desteğiyle 200 kilometrenin üzerinde menzil değeri vadediyor. Toyota’nın bu konseptiyle birlikte son zamanlarda karşımıza çıkan çoğu projede artık araçlar dahilinde yer verilen tüm parçaların bu teknolojiyi tamamlar yönde olduğuna şahit oluyoruz. Bahsettiğimiz bu parçalara da artık yavaş yavaş lastikler de dahil olmaya başlıyor.
Goodyear’ın Toyota i-TRIL için özel olarak geliştirdiği konsept lastiği CityCube da geleceğin otomobillerde yer alacak lastiklerin ne gibi özelliklere sahip olabileceğiyle ilgili önemli ipuçlarını barındırıyor. Üzerinde özel bir sensör teknolojisi bulunan CityCube, bu sensörler üzerinden yol koşullarını anlık olarak analiz ediyor ve elde edilen bu veriler aracın elektronik destek ünitelerine iletilerek çarpışma önleme sistemlerinin bütününü oluşturuyor. Toyota i-TRIL’in yana yatan ön teker teknolojisinden de esinlenen Goodyear tasarımcıları CityCube’u önde uzun ve dar arkada ise daha geniş asimetrik bir tasarımla hayata geçiriyor. Yan duvar renklerini kapsayan yeni bir “Hologram doku”yla birlikte gelen lastik daha yüksek kilometre ve daha düşük yol gürültüsü ve daha az aşınma sağlayan, azaltılmış kanal hacmine sahip.
VİDEO: Toyota i-TRIL
https://youtu.be/33ybAlUtRSM