Cenevre Otomobil Fuarı kapsamında “fotosentez” yapabilen otomobil lastiği Oxygene ile karşımıza çıkan Goodyear, elektrikli otomobilleri de unutmadı. Bu noktada “EfficientGrip Performance” isimli yüksek teknoloji yeni bir lastik modeli tanıtıldı.
Elektrikli otomobiller biliyorsunuz çok yüksek tork değerlerine sahipler. Gücü standart otomobillerden farklı olarak anlık olarak yola aktaran elektrikli otomobiller, bu sırada pillerinden sonra en çok lastiklerine yük bildiriyorlar. Goodyear‘ın açıklamasına göre elektrikli otomobillere takılan standart lastikler, normalden yüzde 30 oranında daha çok aşınıyor. Bu da genelde ilk kalkış sırasındaki koltuğa yapıştıran tork nedeniyle oluyor. İşte bunun çözümü için EfficientGrip Performance lastik modeli karşımıza çıkıyor.
Direkt olarak elektrikli otomobiller için hazırlanan bu lastik, yüksek torklu araçların oluşturduğu yüksek lastik aşınmasını minimum hale getiriyor. Bunu özel kanal tasarımına borçlu olan lastik, aynı zamanda yüksek ağırlık altında da iyi performans gösteriyor. Burada büyük piller nedeniyle ağırlayan elektrikli otomobiller göz önüne alınıyor. Lastik ayrıca ultra düşük direnç değerleriyle sürtünmenin azaltılması ve daha çok yol yapılmasına da yardımcı oluyor. Bu da şu an kısıtlı olan menzilin artması anlamıma geliyor.
Bu lastik hepsine ek olarak normal lastiklerden daha az ses çıkartıyor. Bu elektrikli otomobillerde motor sesi olmadığı için büyük önem arz ediyor. Çoğu kişi lastik sesini duymamak için elektrikli araçlarda yüksek sesle müzik dinlemeyi istemediği halde alışkanlık haline getiriyor. Lastiğin önümüzdeki yıl araçlardaki yerini alması bekleniyor ve şirket bunun için üreticilerle aktif olarak görüşmeler yapıyor.