Resmi blog üzerinden paylaşılan açıklamayla sahte reklamlara adeta savaş açıldığını duyuran internet devi, akıllı algoritma ve kullanıcı sözleşmelerinde değişikliğe gitti. Çalışma kapsamında toplamda 350 milyonu aşkın reklamın engellendiğini dile getiren Google, 2012 yılından bu yana yaşanan %59‘luk artışın azımsanmayacak düzeyde olduğunu belirtiyor. Diğer taraftan -2012’ye göre %68 düşüşle- 270 bin yayıncının yine aynı sebeple üyelikleri iptal edildi.
2013’te internet üzerinden sahte ürün satmaya çalışan 14 bin reklam tespit edilirken, 2 milyondan fazla yasadışı ilaç satış girişimi engellendi. Yaklaşık 5 bin Adsense hesabı gizlilik anlaşmalarına aykırı davranışlarından ötürü askıya alınırken, 400 bin site ise virüs içerdiği gerekçesiyle kaldırıldı. Algılama sistemindeki iyileştirmeler sayesinde artık filtrelemelerin daha kapsamlı ve etkin yapılabildiğini söyleyen Google, kullanıcıları mağdur etmemeyi hedefliyor.