Google Asistan deneyimini geliştiren büyük güncelleme
Google Asistan, hayatın vazgeçilmez bir parçası olabilmek için sunduğu deneyimi iyileştirmeye hazırlanıyor. Uygulama yeni güncellemeyle beraber kritik bir tasarım değişikliğine gidiyor.
Başta Android olmak üzere mobil cihazlardan alınan deneyimi en üst noktaya çıkarmaya çalışan Google Asistan, bu deneyimi sağlarken minimal bir arayüzü kullanıcılarla buluşturuyordu. Her ne kadar arayüz minimal olsa da görsel olarak kullanıcı dostu olduğunu söylemek bir parça zor. Aradığınız ya da sorduğunuz şeyleri yatay listeleyen Google, bunu dikkat çekici bir tasarımla yapmadığı için gözden kaçan pek çok detay olabiliyordu. Şimdilerde büyük bir güncelleme alan uygulama ise bu tasarımı tamamen değiştirerek daha kullanıcı dostu hale getiriyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Yatay kartlar yerine dikey görsel liste
Google Asistan geçmişte bir şey sorduğunuzda sorunun cevabı Google’ın arama yapmasını gerektirecek şekildeyse bunu kartlar halinde yatay olarak sıralıyordu. Siz de her bir sonucu kartı sola kaydırarak görebiliyordunuz. Doğrudan dikey olarak listelenen etkinlik ve benzeri aramalarda ise herhangi bir görsel öge bulunmuyordu. Bu da bazı önemli etkinliklerin daha az dikkat çekmesine sebep oluyordu. Yeni güncellemeyle beraber etkinlikler görsellerle zenginleşirken, Asistan’ın yaptığı aramalarda Google’ın kendi arama sonuçlarıyla aynı tasarımda listelenmeye başladı. Bu da elbette aranılan şeye daha hızlı ulaşmak anlamına geliyor. Öte yandan Google’ın tarayıcı aramasıyla aynı forma kavuşan bu sistem beraberinde arama sonuçlarında öne çıkan reklamları da getiriyor. Asistan içinde ilk kez kendine yer bulan bu reklamla öne çıkan arama sonuçları, şimdilik çok az sorguda yer alıyor. Ancak zamanla artması kaçınılmaz gibi görünüyor. Google’ın Techcrunch‘a yaptığı açıklamaya göre reklam verenler Asistan üzerindeki reklamlarını hedefleyemiyor. Ayrıca Asistan kullanıcılarıyla ilgili ek bilgi de alamıyor.
Asistan’ın güncellemeyle gelen yeni özellikleri arasında renk seçici, bahşiş hesaplayıcı gibi özellikler bulunurken aynı zamanda piyasa değerleriyle ilgili daha detaylı grafikler görmek de mümkün oluyor. Bu yenilenmiş deneyim ilk olarak Amerika’daki Android kullanıcıları için yayınlandı. Önümüzdeki dönemlerde diğer kullanıcılara da dağıtılması bekleniyor. iOS kullanıcılarının ise bu yenilenmiş deneyim için biraz daha uzun süre beklemesi gerekiyor.
İlginizi çekebilir
Google’ın oyun servisi Stadia