Google, ChatGPT rakibi Bard yanında başka yapay zekâ çalışmaları da yapıyor. Firma bu yıl üretken yapay zekâ ile reklamları da bir araya getirmeyi düşünüyor.
İnternet devi Google, çok büyük yatırımlar yaptığı yapay zekâ altyapısını elbette kendisi için her şey olan reklam tarafında da kullanmak istiyor. Financial Times’ın haberine göre şirket bu yıl reklam tarafını üretken yapay zekâ ile güçlendirecek. Bu altyapıda müşteriler metin, resim ve video gibi içerikleri Google’ın yapay zekâ sistemlerine girecek, gelişmiş sistemler bunları hedef kitle ve satış hedefleri gibi amaçlara dayalı reklamlar oluşturmak adına otomatik olarak harmanlayabilecek. FT, araçların büyük olasılıkla Google’ın müşterilerin kampanyalarına genel bir bakış atmasını sağlayan “Performance Max” programına entegre edileceğini söylüyor. Performance Max hali hazırda reklam harcamalarını özelleştirmek için makine öğrenimi altyapısını kullanıyor ancak aktarıldığı kadarıyla şu an yalnızca stratejik önerilerde bulunuyor. Yeni dönemde gelişmiş sistemler sürecin yaratıcı tarafına da odaklanacak, bu sayede işletmeler büyük bir reklam ajansı ile çalışmadan da ilgi çekecek yapıdaki kompleks reklam projeleri hazırlayabilecek. Bu arada Google bugün DeepMind ekibi ve Google Research’teki Google Brain ekibinden oluşan yeni bir birim olan Google DeepMind’ı da duyurdu. Bu yeni birim şirketin elindeki tüm yapay zekâ gücünü bir araya getirecek.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ChatGPT benzeri Google Bard ise bu aralar çalışanların olumsuz yorumları ile gündeme geliyor. Üzerinde geçmek adına geçtiğimiz ay Bard için “çok aceleye getirildi” yorumu yapılmış, sohbet botu için çalışanlardan “aceleye getirilmiş, beceriksizce ve komik derecede dar bir görüş alanına odaklanıyor” şeklinde yorumlar gelmişti. Bu konuda hedef noktası direkt olarak Google CEO’su Sundar Pichai olmuştu çünkü sistemin çıkışını CEO hızlandırmıştı. Şimdi ise Google çalışanlarının sohbet botunu “işe yaramazdan daha kötü“ ve “patolojik bir yalancı“ olarak nitelendirdiği ortaya çıktı. Bir kez daha Bard’ın çok aceleye getirildiğini belirten çalışanların, sistemin erkenden piyasaya sürülmemesi için yöneticilere yalvardığı da öğrenildi.
Bloomberg’in 18 mevcut ve eski Google çalışanıyla yapılan görüşmelere ve şirket içi mesajların ekran görüntülerine dayandırdığı haberine göre Bard, bir uçağın nasıl indirileceği veya tüplü dalış gibi konularda ve fazlasında kullanıcılara sık sık yanlış ve tehlikeli tavsiyelerde bulunuyor. Halen herkese geniş çaplı olarak açılmayan ve bu mantıklı duran sistem, elbette bu yorumlara rağmen kapatılmayacak ya da bir kenara atılmayacak. Bu arada ChatGPT’nin başarısından çok korkan Google, burada yer verdiğimiz başka yapay zekâ çalışmaları üzerinde de aktif olarak çalışıyor, tüm odağını bu aralar “YZ” sistemlerine veriyor.