Google, 15 yıl sonra YouTube cephesinde daha önce yapmadığı bir açıklama yaptı. YouTube’un firmaya getirisi ne kadar dersiniz?
Google, dördüncü çeyrek raporlarında neredeyse 15 yıl sonra bir ilke imza atıyor ve YouTube tarafından ne kadar gelir elde edildiği açıklanıyor. Google’ın alt şirketi Alphabet’in dördüncü çeyrek raporlarında yer alan bilgiye göre YouTube’un geçtiğimiz üç ay içinde teknoloji devine reklam bazlı getirisi 5 milyar dolar. Bu bilginin bu yıl açıklanması ise CEO değişimi sebebiyle olabilir. Alphabet’in CEO’su yakın zamanda değişmiş ve Sundar Pichai başa geçmişti. Pichai başa geçtikten sonra yayınlanan ilk rapor da daha şeffaf bilgiler sunuyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
YouTube 2019’da 15 milyar dolar kazandırmış
2006’da Google tarafından 1,65 milyar dolara satın alınan YouTube’un özellikle son dönemlerde sunduğu abonelik bazlı servislerle de gelirini önümüzdeki dönemlerde katlaması bekleniyor. 5 milyar dolarlık gelir sadece “reklam geliri” olarak nok düşülmüş. Raporda aynı zamanda popüler video paylaşım servisinin 2019 yılında Google’a 15 milyar dolar kazandırdığı kaydediliyor. Bu da aşağı yukarı Google’ın tüm gelirinin yüzde 10’unu oluşturuyor. Bu veriler ışığında YouTube’un reklam cephesinde Facebook’un beşte birine eşit olduğunu gösterirken Twitch’in altı katı olduğu kaydediliyor.
Reklam gelirlerini bir kenara bıraktığımızda Google, YouTube’un Premium ve Music Premium servislerine abone 20 milyon kişi olduğunu da kaydetti. Firmanın paralı TV servisinde ise 2 milyon abone olduğu not düşülüyor. Açıklanan gelir tablosunda bu servisler “Diğer” kategorisinde gösteriliyor. Burada da geçtiğimiz çeyrekte Alphabet 5,3 milyar dolar gelir elde etmiş. Bu kategori farklı ürünleri de barındırdığı için net bir yorumlama yapmak bir parça zor oluyor. Yayınlanan rapora buradan ulaşabilirsiniz.
İlginizi çekebilir
Instagram’ın YouTube olma çabası yeni özelliğiyle belli oluyor