Google Chrome için arama tarafında üç yeni güncelleme gerçekleştirdi. Şirket bu güncellemeler kapsamında yeni keşiflere odaklanıyor.
“Bazen tam olarak ne aradığınızdan emin olamazsınız. Bu yüzden bugün Chrome’da size ilham verecek üç yeni özellik yayınlıyoruz.” açıklamasını yapan Google, ilk olarak artık arama bölümünde kişilerin karşısına daha bir şey yazılmadan önce öneriler çıkarıyor. Burada daha önceki aramalarınıza bakılıyor ve ona göre alternatif arama önerileri gösteriliyor. Burada diğer kişilerin aradığı popüler içeriklerden yararlanan ve süreci size özelleştiren Google, tarayıcı için iOS ve Android tarafında da bir güncelleme gerçekleştiriyor. Artık mobildeki arama sonuçlarında çıkan öneriler, spesifik olarak ürün tarafında görsel açıdan zenginleştiriliyor. Yeni dönemde bir ürünle alakalı aramalara daha farklı kategorilerde ya da başka bir deyişle aranan ana ürünle bağlantılı diğer ürünleri de kapsayacak şekilde görsel öneriler çıkarılıyor. Google Chrome için yapılan üçüncü güncelleme ile bağlantı sorunlarına odaklanıyor ve bu konuda şu aktarılıyor: “Telefonunuzun internet bağlantısı zayıf olduğunda ihtiyacınız olan bilgilere her zaman erişemezsiniz. Android ve iOS için Chrome artık kötü bir internet bağlantınız olduğunda bile size arama önerileri sunacak gelişmiş bir altyapıya sahip. Bu durum Gizli Mod’dayken de daha faydalı öneriler alacağınız anlamına da geliyor.”
İnternet devi Google, dün gündeme geldiği üzere bazı yayıncılara yapay zeka üretimi makaleler için ödeme yapıyormuş. AdWeek’in haberine göre Google bazı bağımsız yayıncılara, web sitelerinde henüz yayınlanmamış bir yapay zeka modeli tarafından üretilen makaleler paylaşmaları için oldukça yüksek miktarlarda para ödüyormuş. Aktarıldığı kadarıyla beş rakamlı bir para karşılığında yayıncılardan günde en az üç farklı “YZ” haber içeriği yayınlaması istenmiş (Bu içeriklerin YZ üretimi olduğunun belirtilmesi zorunlu değilmiş).
Anlaşmaya imza atan yayıncıların yapay zekayı kullanarak haftada bir bülten içeriği ve ayda bir pazarlama kampanyası üretmesi de zorunlu tutulmuş. Bunun arkasında henüz çıkmayan yapay zeka modelinin testi ve YZ üretimi içeriklerin arama sonuçlarındaki durumunu test etme amacı bulunuyormuş. Bu şimdiye kadar gizli anlaşmayı kabul eden, “Haber yayıncılarıyla, özellikle de küçük yayıncılarla ortaklaşa çalışarak, gazetecilere yardımcı olacak yapay zeka araçları sağlama potansiyeline sahip fikirleri araştırmanın ilk aşamalarındayız.” diyen Google, son dönemde büyük yapay zeka adımları atıyor.