İnternet siteleri reklamlar aracılığıyla gelir elde ediyor. Makul sayıda ve sitenin kullanımını olumsuz yönde etkilemeyen reklamlar ziyaretçiler için herhangi bir sorun teşkil etmiyor. Fakat kendi kendine oynatılmaya başlayan video reklamlar veya içeriğin görülmesini zorlaştıracak şekilde yerleştirilen reklamlar gerçekten can sıkıcı olabiliyor. Google, Chrome’un gelecek güncellemeleriyle birlikte bu türdeki rahatsız edici reklamlara savaş açıyor.
Google’ın reklamlardan sorumlu ismi Sridhar Ramaswamy’in söylediğine göre rahatsız edici reklamlar hem kullanıcıları hem de içerik üreticileri zor duruma düşürüyor. Sitede gezinirken sayfanın bir köşesinden oynatılmaya başlanan videolar veya siteye giriş yapmak için birkaç saniye boyunca gösterilmesi gereken reklamlar kullanıcıyı sıktığı için bu sefer reklam engelleyici uygulamalar kullanılıyor. Söz konusu uygulamalar tüm sitelerdeki reklamları engelliyor ve kaliteli içerik üreticileri bu durumdan zarar görüyor. Google Chrome yeni güncellemeyle yalnızca rahatsız edici reklamları engelleyerek her iki tarafı da memnun etmeyi hedefliyor.
Yapılan araştırmalara göre kullanıcıları en çok rahatsız eden reklamlar çeşitleri şunlar:
Masaüstü
- Açılan pencereler
- Sesli olarak otomatik başlayan reklamlar
- Pencereye sabitlenen dev reklamlar
- Sayfaya giriş yapabilmek için geri sayım yapan reklamlar
Mobil
- Açılan pencereler
- Sesli olarak otomatik başlayan reklamlar
- Ekrana sabitlenen reklamlar
- Countdowns that force users to wait
- Sayfaya giriş yapabilmek için geri sayım yapan reklamlar
- Animasyonlu reklamlar
- Tam sayfa reklamlar
Google Chrome’un 2018 yılının başlarında Chrome’da bu türdeki rahatsız edici reklamları engelleyeceği belirtiliyor.
- Kaynak Google