Multimedya içerik sağlayan set üstü veya USB cihazlar Türkiye’de yaygınlaşmasa da bu alanda yurt dışında Apple, Google ve Amazon gibi isimler arasında büyük bir rekabet söz konusu. Parks Associates’in yaptığı rapora göre, sektörde uzun süredir rakip tanımayan Apple, tahtını Google’a devretmiş durumda.
Apple-Google rekabetinden bahsetmeden önce multimedya cihazlar arasında Roku‘nun lider olduğunu baştan belirtelim. Türkiye’ye henüz uğramayan Roku, set üstü pazarında yüzde 29’luk pazar payıyla hala birinci durumda. Yılın ikinci yarısında yaptığı atakla Apple’ı geçen Google ise Chromecast set üstü kutusuyla pazarda yüzde 20’lik bir orana sahip. İkinciliği Chromecast‘e kaptıran Apple TV‘nin güncel pazar payı oranı ise yüzde 17. Amazon da TV alanındaki umudu Fire TV Stick adlı cihazıyla dördüncü sırada (yüzde 10) bulunuyor.
Google’ın TV’lere bağlanarak multimedya içerik sunan USB cihazı, rakiplerine oranla daha ucuz. Dolayısıyla Chromecast’in yükselişinde arama devinin fiyat politikası önemli rol oynuyor. Apple TV ve Fire TV 90 dolara satılırken; Roku 50 dolar, Roku 3 ise 99 dolar satış fiyatına sahip.