Günümüzde uygulama marketi denildiği zaman akla iki isim geliyor. Apple App Store ve Google Play Store. İki firma da marketlerini geliştirmek için çalışıyor. Bugün ise karşımızda internet devi Google‘ın yaptıkları yer alıyor.
Google Play Store, devasa Android ekosistemine bağlı olarak en popüler market konumunda. İçerisinde milyonlarca oyun ve uygulama yer alan market, gittikçe de büyüyor. İşte bu yüzden firma market deneyimini artırmak amacıyla çalışmalar yapıyor. Son bilgiler ise marketin en yetkili ismi Purnima Kochikar‘dan geliyor. Yöneticiye göre son dönemde özellikle uygulama boyutlarını azaltma konusunda ciddi çalışmalar yapılıyor. Geliştirilen yeni araçlar sayesinde uygulama boyutlarının yüzde 65 oranında azaltıldığı söyleniyor. Eskiye oranla ciddi bir düşüş anlamına gelen bu detay, kullanıcılar için güzel görünüyor. Bu sayede hem indirme işlemleri rahatlıyor, hem de telefonlarda daha fazla boş alan kalıyor. Buna ek olarak market içerisinde uygulama bulma sürecinde de artık yapay zeka ve makine öğrenme altyapılarını daha aktif kullanıldığı söyleniyor. Bu sayede market ziyaret oranının son 12 ayda yüzde 30 arttığı söyleniyor.
Purnima Kochikar, yeni yapılan çalışmalar ile market kullanıcı deneyiminin de hatırı sayılır oranda arttığını belirtiyor. Geliştiricilere yeni araçlar sunan Google, görünüşe bakılırsa bunun meyvesini fazlasıyla alıyor. Bu araçlar sayesinde geliştiriciler daha optimize ve sorunsuz uygulamalar oluşturabiliyor. Ayrıca yine özel algoritmalar sayesinde marketin uygunsuz içerikler ve zararlı yazılımlarla olan savaşı da gün geçtikçe daha güçlü hale geliyor. Burada yüzde 99 doğruluk seviyesine çıkan firma, istenmeyen içeriklere çok fazla göz açtırmıyor. Hepsine ek olarak Google Play Instant altyapısına yeni oyunların ekleneceği müjdesi de veriliyor. Bu altyapıda kişiler oyunun tamamını indirmeden kolayca deneyebiliyor.
Şirketin en yeni uygulamalarından