Google, Gmail’in ardından Drive için de yepyeni bir arayüz oluşturuyor. Yenilikçi tasarım, daha sade bir deneyimin kapılarını aralıyor.
Google, Gmail ile yaptığına benzer ama daha hafif bir tasarım değişikliğini Drive’da da gerçekleştiriyor. Bir süredir hiç dokunulmayan tasarım böylelikle yeni bir soluk kazanmış oluyor. İlk değişim kendini arka plan renginde gösteriyor. Gri arka plan, beyaz olarak değiştirilmiş. Böylece daha sade bir görsellik elde edilmiş. Ancak elbette özellikle geç saatlerde çalışanlar için beyaz arka planın “kör edici” bir seçim olabileceğini de unutmamak lazım. Kutu ve ikonların keskin köşeleri yuvarlatılmış böylece daha göze hoş gelen bir görünüm sağlanmış.
“Yeni” ikonu da değişimlerden nasibini alanlardan. Artık çok daha modern göründüğünü söylemek mümkün. Başlıklarda kullanılan yazı fontunu da değiştiren Google, “Ayarlar” ikonunu arama çubuğunun hizasına almış. Ayrıca şirketlerin arayüze kendi logolarını eklemesi durumunda bu şirket logolarının artık sol üstte değil sağ üstte görüleceği belirtiliyor.
Özetle, esasen çok büyük değişimler yok. Ancak bu küçük değişimlerin hepsi, tasarımı çok daha modern bir hale getiriyor. Bu da kullanıcıda daha cezbedici bir etki yaratıyor. Yapılan değişimlere ilişkin resmi açıklamanın tamamına buradan ulaşabilirsiniz.