İnternet devi Google, uzun zamandır âtıl durumda kalan Google Haberler için yeni bir tasarıma geçiş yaptıklarını duyurdu.
20 yaşına basan Google Haberler için yapılan tasarım değişikliği, masaüstünde önemli bir fark yarattı. Güncellenen tasarımı “Özetiniz” başlığı altında günün öne çıkan içeriklerini tek bakışta gösterecek şekilde hazırlayan Google, en çok okunan haberleri en başa alıyor, onun yanına ise sizin için seçilen özel haberleri getiriyor. En üste standart kategori seçeneklerini koyan yeni tasarım, alt kısımda istenildiği gibi özelleştirilebilen konuları karşımıza çıkarıyor. Örneğin bu kısımdan istemiyorsanız spor haberlerini çıkarabiliyorsunuz. “Konularınız” kısmında çok sayıda içerik gösteren Google, yeni “Haberler” tasarımının en altında “İlgi alanlarınız dikkate alınarak önerildi” denilen bir kısmı da kullanıyor. Haberler, hepsine ek olarak bulunulan bölgenin yerel haberlerini de üst kısma yerleştiriyor. Bu sayede ülke geneli yanında yakınınızda olan gelişmeler hakkında da hızlıca bilgi sahibi olabiliyorsunuz.
Google geçtiğimiz haftalarda da Türkiye ile alakalı özel açıklamalar yapmış, internet arama motorlarında kullanıcıların yönlendirildiği iddiasına cevap vermişti. Meclis Dijital Mecralar Komisyonu’na rapor sunan şirket, sanılanın aksine Türkiye’ye özel bir algoritmaları olmadığını belirtmişti.
Bu rapor kapsamında arama motorunun nasıl işlediği, algoritmaların nasıl çalıştığı ve veri güvenliğine dair açıklamalarda bulunan şirket, arama sonuçlarını siyasi amaçlarla saptırmadıklarını, bunun Google faaliyetlerine zarar vereceğini belirtti. Algoritmaların güncel olaylara ilişkin bir içeriğin doğru veya yanlış olup olmadığını belirlemediğini söyleyen internet devi, kişisel verilerin asla satılmadığını da söyledi.
Raporda “Muhalif görüşlere ve muhalif sitelere öncelik veriliyor” gibi bir durumun olmadığını da aktaran şirket, dezenformasyonla mücadele kapsamında sadece geçen yıl 6 milyondan fazla yanıltıcı içeriğin YouTube platformundan kaldırıldığı da açıkladı.