İnternetin görünen yüzünü kontrol eden Google, kişisel bilgilerin arama sonuçlarından kaldırılmasını kolaylaştırıyor.
Google, kullanıcıların kişisel bilgilerini korumalarını ve arama sonuçlarından kaldırmalarını kolaylaştırmak için hazırladığı hakkınızdaki sonuçlar aracını güncellediğini duyurdu. Yeni dönemde kullanıcılar, bir web sitesinden kendileriyle ilgili içeriği kaldırdıysa ancak arama sonuçları bunu yansıtacak şekilde güncellenmediyse, Google’dan sayfayı yeniden taraması için bir yenileme talebinde bulunabilecek. Şirket, yapılan güncelleme kapsamında kayıt sürecini iyileştirdiğini ve doğrudan Google Arama üzerinden kaldırma talebinde bulunmayı basitleştirdiğini söylüyor, bu yeni güncellemenin ilk aşamada ABD, Birleşik Krallık, İrlanda, Avustralya, Kanada, Güney Afrika, Brezilya, Meksika, İspanya, Fransa, İsveç, Tayland, Hindistan ve Endonezya’daki kullanıcılara açık olacağı belirtiliyor. Güncellenen altyapı daha sonra herkesin kullanımına sunulacak.
Google bundan önce bir YouTube açıklamasıyla gündeme gelmişti. Şirketin bu konudaki tam açıklaması şöyle olmuştu: “12 Mayıs 2025’ten itibaren, doğal ara noktalarında daha fazla reklam göstererek video ortasında gösterilen reklamların kalitesini artıracağız. Bu sayede, videonun ortasında ve izleme deneyimini kesintiye uğratacak reklam alanlarında (cümle ortası gibi) gösterilen reklamların sayısı azalacak. İzleme deneyimini kesintiye uğratacak daha az sayıda reklamın gösterilmesi sayesinde, videoların daha fazla izleneceğini ve içerik üreticilerin toplam gelirlerini artırabileceğini tahmin ediyoruz. YouTube, manuel ara reklam bölümlerini kontrol etme ve ayarlama sürecini kanal genelinde kolaylaştırmak için, ara reklam bölümleri olan mevcut videolara 12 Mayıs 2025’ten itibaren otomatik reklam alanları ekleyecek. Ara reklam bölümlerini manuel olarak yönetmeyi tercih eden içerik üreticiler, 12 Mayıs 2025’ten önce YouTube Studio’nun “Para kazanma” sekmesinden bu özelliği devre dışı bırakabilir.”