İnternet devi Google, üzerinde çok uzun zamandır çalıştığı yeni altyapı ile kozmetik ürünleri ve fazlası için AR reklam dönemini başlatıyor.
Yurt dışında yaşayan kişiler artık Google üzerinde kozmetik ürünlere ve fazlasını bakarken çok daha etkili bir alışveriş deneyimi elde edebilecek. Devreye alınmaya başlanan yeni “AR Beauty” reklam altyapısı, kişilerin ürünleri direkt olarak arama sonuçlarında çıkacak “sanal” kişiler üzerinden denemesine imkan tanıyacak. Bu reklamlarda ürünün gerçekte nasıl görüneceği ya da etkisinin ne olacağı görülebilecek, buna ek olarak artırılmış gerçeklik üzerinden ürün kamera üzerinden bizzat da denenebilecek. Burada yüz tanıma kullanılarak bir sanal yerleştirme uygulanacak, böylelikle örneğin bir rujun dudakta nasıl durulacağı rahatlıkla görülebilecek. İleride diğer ülkelere de gelecek sistemin nasıl çalıştığını Google’ın aşağıdaki GIF paylaşımından görebilirsiniz:
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Bu arada firma üretken yapay zekayı direkt olarak arama sonuçlarına getirmek istiyor ve bunun için uzunca bir süredir “Search Generative Experience (SGE)” adı altında “Labs“ merkezli testler yapılıyor. Bu testlerin arkasında arama terimlerine şimdi olduğu gibi site bazı sonuçlar vermek yerine, üretken yapay zeka üzerinden etkili cevaplara üretmek yer alıyor.
Bu faydalı altyapı, kişilere aradıkları konular hakkında ayrıntılı cevaplar üretiyor ve burada internet sitelerinde yayınlananlar yanında özel eğitilen büyük dil modelinden yardım alınıyor.
İnternet sitelerinden aldığı bilgilere kaynak ekleyen sistem, kişilere olası devam sorularını dahi kendisi üretiyor. Bugün öğrendiğimiz kadarıyla bu altyapıya reklamlar getirmek adına da büyük çalışmalar yapılıyor. Firma elbette ana gelir kaynaklarından olan reklamları SGE’den eksik etmek istemiyor.