İnternetin en güçlü isimlerinden Google, yapılan açıklama ile teknoloji devi Microsoft‘a meydan okuduğunu resmen duyurdu. Rakibinin kullanıcı yelpazesinin yüzde 90 gibi önemli bir kesimini kendi safına çekmek isteyen şirketin ilgi odağında ofis uygulamaları bulunuyor. Sanal dünyada arama motoru hizmetiyle nam salan fakat ek olarak harita, e-posta, bulut sürücü, takvim gibi servisleriyle geniş alanda yayın yapan Google şu sıralar gözünü Microsoft’a dikmiş durumda. Neredeyse her bilgisayarda mevcut Word, Excel’e karşı sıkı bir rekabet içerisine girmeye hazırlanan yetkililer, Microsoft Office kullanıcılarının yüzde 90’lık bölümünün Google Apps‘e geçiş yapmasını hedefliyorlar.
Google kurumsal iş biriminden sorumlu Amit Singh, rakip yazılım içerisindeki üst düzey fonksiyonların çok fazla rağbet görmediğini, kendi uygulamalarının günümüz şartlarında daha dinamik ve kullanılabilir olduğunu ve bu yüzden başta büyük markalar olmak üzere kişilerin ilgisini çekebileceklerini söyledi. Diğer taraftan gelirinin önemli bölümünü reklamlar aracılığıyla elde elen Google’ın meydan okumayla yeni gelir kapısı yaratma çabasında olduğu kulislerde konuşuluyor.