Google Play Store içerisinde uzun süredir reklamlar yer alıyor. Ancak yeni dönemde daha fazla reklam devreye alınacak.
Ortaya çıktığı kadarıyla Android dünyasının uygulama marketi Google Play Store, sınırlı süreli etkinlikleri ve sponsorlu önerileri direkt olarak arama sonuçlarında göstermeye başladı. Yakında herkes tarafından görülecek bu yeni reklamlar, Google’ın market üzerinde elde ettiği gelirlerini artıracak. Daha önce arama kısmında yapılan en son dört aramayı karşımıza getiren internet devi, yeni dönemde bunlar arasına üç reklam ekleyecek. Google, bundan önce ise Gmail içerisindeki reklamlar tepki çekmişti. Gmail içerisinde çok ama çok uzun zamandır reklamlar bulunuyor. Çoğu kişi bu reklamlardan çok memnun olmasa da aşırı rahatsız olmuyordu. Çünkü reklamlar gelen kutularının (Sadece belirli kategoriler) en üstünde çıkıyor, bu sayede gerçek e-postalar ile reklamlar birbirinden rahat şekilde ayrılabiliyordu.
İşte bu durum geçtiğimiz hafta içerisinde değişmeye başladı. İnternet devi Google, çok tepki çeken bir adım atarak reklamları e-postaların arasına eklemeye başladı. Gelen kutularındaki e-postaların arasındaki reklamlar, yanında “reklam / ad” yazmasına rağmen hiç hoş karşılanmadı. Şimdilik sadece web sürümünde görülen bu sayfa ortası reklamların, gelen tepkiler sonrasında yeniden en üste taşınması bekleniyor ancak bu konuda kimse kesin konuşamıyor. Bu altyapı şu an çok sayıda kullanıcıda kafa karışıklığı ve öfke yaratıyor.