Dünyanın en büyük iki uygulama marketi Google Play Store ve Apple App Store için önemli sayılacak yenilikler yapılıyor. İşte detaylar;
Android ekosisteminin merkezinde yer alan Google Play Store ve iOS ekosisteminin merkezinde yer alan Apple App Store, inanılmaz büyük hale gelmiş durumdalar.
İki market için de zaman zaman ciddi eleştiriler ve sorunlar gündeme geliyor. Her iki taraf da halen mükemmel olmaktan uzaktalar.
Ancak firmalar sunulan deneyimi geliştirmek istiyor ve bunun için çalışıyor. Bu bağlamda Apple, App Store için arama önerileri getirmiş durumda. Bu öneriler marketin içerisinde arama kısmının hemen altında çıkıyor.
Bu sistem ile Apple, yazdıklarınıza benzer olarak öneri kelimeler çıkarıyor ve böylece aradığınızı bulmanıza yardımcı oluyor. Bu herkes için açılacak sistem gayet güzel ve faydalı görünüyor.
🗣 Introducing search suggestions on the App Store!
Select (or deselect) multiple suggestions to refine your search so you can find even more amazing apps and games.
Search suggestions roll out today starting with the USA, Canada, the UK, and Australia. pic.twitter.com/viaZHlCZMb
— App Store (@AppStore) April 29, 2021
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Google Play Store ve Apple App Store üzerinde milyar dolarlık rakamlar dönüyor
Play Store için yapılan yenilik ise bir özellik değil. Firma market kurallarını güncelliyor ve bunun arkasında yanıltıcı / çirkin uygulama isim ve simgeleri yer alıyor.
Yeni dönemde Google, uygulamaların simgelerinde ve isimlerinde sadelik hedefliyor. Geliştiricilerin kişileri yönlendirmeye yönelik ibareler ve simgeler kullanması istenmiyor.
Örneğin Google artık bir uygulama simgesinde “2020’nin en iyi uygulaması” gibi bir ibare kabul etmeyecek. Aynı şekilde uygulama adında “en iyi” gibi ibareler de kabul görmeyecek. Ek olarak şirket isimlerinde sıra bilgisi verilmesi de kabul edilmeyecek.
Yeni dönemde herkes açık olacak ve adil şekilde mücadele / rekabet edecek. Bu durum elbette güzel görünüyor. Çünkü öne çıkmak adına geliştiriciler isim ve simgelerde türlü türlü kandırmacalar yapıyor.