Apple, iOS 14 ile attığı güvenlik adımlarıyla ortalığı birçok dev için karıştırdı. Bunlardan birisi olan Google, kısa süre önce önemli bir adım attı.
Apple son dönemde güvenlik ve gizlilik konusunda büyük adımlar atıyor. Aynı zamanda birçok ülkede yasal olarak Google gibi internet devlerini artık hiç olmadığı kadar sıkıştırıyor. İşte bunların ışığında Google’dan sürpriz bir hamle geldi. Firma bugün itibarıyla tarayıcı geçmiş üzerinden hedeflenmiş / kişisel reklam gösterimini ve takibi keseceğini duyurdu. Yani firma artık kullanıcıların tarayıcı geçmişlerini takip ederek ona göre özel reklamlar karşınıza çıkarmayacak. Bu gerçekten sürpriz bir adım ve son kullanıcı için oldukça güzel görünüyor. Ana gelir kaynağı halen reklamlar olan şirket, elbette takip sürecini tamamen sonlandırmıyor ancak süreci eskiye nazaran ciddi şekilde esnetiyor. Firma yeni dönemde daha “karma veriler” kullanmaya yöneliyor. Bu konunun yakında detaylanması bekleniyor.
Apple, yakında iOS tarafında yeni bir dönem başlatıyor. Bu uzun zamandır gündemde olan yeni dönem “uygulama takibi denetimleri” olarak geçiyor. Firmanın tanıtımını ilginç şekilde direkt olarak Facebook üzerinden yaptığı bu süreç için kendi açıklaması şöyle: “Aygıtlarınız hayatınızda olan biten her şeyi içeriyor. Bu nedenle uygulamaların verilerinizi takip edip reklam amacıyla diğer şirketlerle veya veri aracılarıyla paylaşması konusunda söz hakkınız olması gerektiğine inanıyoruz.
2021 yılının başlarından itibaren, sizi başka şirketlere ait diğer uygulama ve web sitelerinde takip etmek isteyen uygulamaların izninizi istemeleri zorunlu hale gelecek. Ayarlar menüsünden herhangi bir uygulamayla ilgili tercihlerinizi değiştirebilecek veya uygulamaların izin istemesini tamamen engelleyebileceksiniz.”
Sırf bu mesajı kullanıcılar görmesin diye Google geçtiğimiz ay birçok iOS uygulamasındaki takip sürecini sonlandırdığını duyurmuştu.