Google Türkiye Temsilciliği, TBMM Dijital Mecralar Komisyonu üyelerinin sorularına yazılı cevap niteliğinde bir rapor gönderdi.
Birgün’ün Türkiye gazetesi üzerinden paylaştığı haber üzerinden Google şirketinin Türkiye ekonomisine katkısı ortaya çıktı. Bu konuda TBMM’ye yapılan açıklamada “Google tarafından desteklenen dijital ekonominin millî gelirimiz içindeki payı yüzde 4’ü aşarak 150 milyar TL’ye ulaşmıştır. Dijital kaldıraç işlevi gören hizmet ve ürünlerimizin desteklediği dijital ekosistemin Cumhuriyetimizin 100. yılında millî gelirin yüzde 4.7’sine kadar tırmanacağını öngörüyoruz.
Google Reklam Ürünleri (Arama, Alışveriş, YouTube vs.) doğrudan ve dolaylı yoldan 2018 yılında Türk ekonomisine 29.5 milyar TL’lik katkı sağlamıştır. Bu da gayri safi yurtiçi hasılada yüzde 0.8’lik bir katkıya tekabül etmektedir. 2023 yılında bu ürün ve hizmetlerin Türkiye ekonomisine genel olarak sağlayacağı katkının 333.8 milyar TL’ye yükselmesi beklenmektedir.” denildi.
Google, Türkiye ile alakalı başka bilgiler verdi. Paylaşılan rapora göre sadece 3 ayda Türkiye’de kurallara uymadığı için 6.2 milyon içeriğin kaldırıldığı ve çocukların güvenlik politikalarını ihlal ettiği için kaldırılan video sayısının 2 milyon olduğu bilgisi aktarıldı Türkiye’nin içerik kaldırma talebi yönünde dünyada 4. sırada olduğu da belirtildi.