İnternet devi Google, yapay zeka yatırımlarını farklı alanlara yönlendirmeye devam ediyor. Bu sefer odak nokta internet alışverişi.
Google, şu sıralar çok ama çok sayıda yapay zeka projesi üzerinde çalışma gösteriyor. Bu alanda aslında yıllardır çalışan ancak ChatGPT sonrasında elindekileri daha fazla göstermeye başlayan firma, bugün spesifik olarak internet alışverişi odaklı bir çalışma ile gündemde yer alıyor. İnternet üzerinden kıyafet alışverişi bildiğiniz üzere her zaman bir “vücudunuza tam olarak olmama ya da oturmama” riski taşıyor. Herkesin vücudu aynı değil ancak buna rağmen firmalar genelde kıyafet fotoğrafların tek bir modelin üzerinde (Genelde çok zayıf modeller) sergileme yolunu seçiyor. Google’ın geliştirdiği üretken yapay zeka sistemi işte tam olarak bunu değiştiriyor. ABD’de aktif edilmeye başlanan “Try On” isimli yeni sistem, seçilen kıyafeti zayıftan kiloluya çok sayıda modelin üzerinde görülmesine imkan tanıyor.
Burada XXS ve 4XL arasında çok sayıda “YZ” model üreten ve farklı açılarda kullanan firma, süreci şimdilik sadece kadınlara odaklıyor. İlk aşamada Anthropologie, Everlane, Loft ve H&M gibi markaların kıyafetlerinde çalışacağı ancak daha sonra genişleyeceği aktarılan sistem, internet üzerinden satış yapan alışveriş siteleri için harika görünüyor. Çünkü bu tarz bir sistem sayesinde eve geldikten sonra olmadığı görülen ürünlerin iade sürecinin çok ciddi seviyede azalması bekleniyor. Geliştirdiği faydalı sistemi yıl sonunda erkek modellere de genişleteceğini aktaran Google, aynı zamanda yeni kıyafet / ürün seçeneklerinin de sisteme dahil olacağını aktarıyor. Bu sistemin ABD dışına ne zaman çıkacağı ise henüz kesin değil.
∗Şirket tarafından paylaşılan yukarıdaki animasyon sürecin akıllı telefonlar üzerinde nasıl çalıştığını gözler önüne seriyor. Bu altyapı resmi Google uygulamasında yer alıyor.