Dünyanın en büyük video servisi konumunda yer alan YouTube için Google’ın yeni planı ortaya çıktı. Google servisi alışveriş platformu haline getirecek.
YouTube pazarda rakipsiz olarak yoluna devam ediyor. Google ise giderleri inanılmaz olan bu servisi ticari anlamda geliştirmek istiyor. İşte bu yüzden YouTube’un aynı zamanda bir alışveriş platformu olması için de planlar yapılıyor. Aktarıldığı kadarıyla firma kişilerin videolarda gördükleri ürünleri direkt olarak YouTube’da satın alabileceklerin bir altyapı kurmak istiyor. Hatta aktif olarak testlerine başlandığı aktarılan özellik, firmanın kendisi kadar içerik üreticiler için de güzel görünüyor. Çünkü video üzerinden gidilen satın alımlardan içerik üreticiye de bir pay gideceği aktarılıyor. Biliyorsunuz çoğu içerik üretici şu an bunu Amazon üzerinden yapıyor. Bu açıdan yeni süreç genel olarak olumlu karşılanıyor.
Kullanıcıların TikTok benzeri kısa videolar (Shorts için 15 saniye) atmasına ve bu videolarda YouTube’un hazır müziklerini kullanmasına imkan tanıyacak Shorts özelliği, yurt dışında kullanıma açılmaya başlandı. Şimdilik Hindistan merkezli kullanım denemeleri yapılacak özellik, daha sonra herkese açılacak deniyor. Bu açıdan ay sonuna kadar global çıkışını yapması beklenen yeni özellik, direkt olarak video penceresinin altındaki öneri kısmında kendisini gösteriyor. Ana ekranda da yer alacağı düşünülen Shorts videoları, ilginç olarak YouTube’daki “Hikayeler” ile bir arada sunuluyor.