Google’ın reklam engelleme eklentilerinin sonunu getirecek Chrome değişimi

25 Ocak 2019 14:00

Google, geçtiğimiz günlerde Chrome için kullanılan açık kaynak motoru Chromium’da bazı değişiklikler yapmayı teklif etti. Bu değişiklikler reklam engelleme ekletilerini işlevsiz hale getirebilir.

Tüm internet kullanıcılarının yüzde 62’sinin tercih ettiği Chrome, Google tarafından yapılan yeni teklifle bazı değişimler geçirebilir. Bu teklifin en çok etkilediği taraf ise reklam engelleme eklentileri olacak gibi görünüyor. Bazı internet sitelerinin agresif reklam politikaları sebebiyle kullanıcıların tercih etme eğiliminde olduğu reklam engelleme eklentileri, ağırlıklı olarak kullanılıyor. Janrain‘in araştırmasına göre araştırmanın katılımcılarının yüzde 71’i çevrim içi varlığını kontrol etmek için reklam engelleyici ve benzeri araçlardan faydalanıyor. Bu özellik ağırlıklı olarak üçüncü parti yazılımlarla sunulsa da tarayıcılarda da yavaş yavaş yerleşik hale gelmeye başlamış durumda. Örneğin Google, Chrome üzerinden hayli agresif reklam politikasına sahip az sayıda internet sitesinin reklamlarını engellemeye başladı bile. Firmanın teklif ettiği yeni değişimler ise üçüncü parti geliştiricileri isyan ettirmiş durumda.

Reklam engelleyiciler düzeltilene kadar işlevsiz kalabilir

Google’ın teklifiyle Chromium’da bir değişiklik yapılması durumunda halihazırda kullanılan reklam engelleyicilerin pek çoğu reklamları engelleme ve çevrim içi içeriği değiştirme konusunda işlevsiz kalacak. Tabii bu yeniden reklam engelleme eklentisi yapılamayacağı anlamına gelmiyor ancak üçüncü parti geliştiricilerin kodlarını yeniden yazması gerekiyor. Hayli kısıtlanacaklarını da ekleyelim.

Popüler eklentilerden Ghostery yaptığı açıklamada Bu en basit haliyle Google’ın reklam engellemenin ve mahremiyet korunumunun bildiğimiz halini yok etmesi anlamına geliyor. Bunu mahremiyet ve tarayıcı performansı uğruna yapıyorlarmış gibi davranıyorlar ancak aslında kullanıcıların gezinme alışkanlıklarını gizleme ve istenmeyen içerikten kurtulma alternatiflerini kısıtlamaya çalışıyorlar.” diyor. 10 milyonun üzerinde aktif kullanıcısı bulunan uBlock Origin ise önermenin geçerliliğinin onaylanması durumunda kendi yazılımının çalışamayacağını kaydediyor.

İlginizi çekebilir

Google’ın Dijital Denge uygulaması

Paylaş