Bazı eleştirilere rağmen dünyanın en çok kullanılan tarayıcılarından Google Chrome için kısa süre önce yeni bir logoya geçiş yapılmıştı.
Google Chrome için logo tasarımı temel yapısını korusa da yıllar içerisinde farklı değişiklikler gördü. Düz tasarım odağında gittikçe sadeleşen logo, geçtiğimiz aylarda çıkan 100. sürüm ile 2022 versiyonuna geçti. 2014’te geçilen son logo ile 2022’de geçilen yeni logo arasındaki en büyük fark, yukarıda da görebileceğiniz üzere yeni logodan gölgelerin atılması oldu. Firma bunun haricinde renkleri daha koyu hale getirdi, bu tasarım çok minimal değişiklik nedeniyle internet dünyasında dalga konusu oldu. Şirket yeni dönemde aslında platforma bağlı olarak birden fazla yeni logo tasarladı. Chrome’un Windows, ChromeOS ve macOS için çıkan yeni logoları birbirlerinden biraz farklı görünüyorlar. Burada sistemlere uyum sağlanması için ufak değişiklikler yapan Google, örneğin macOS tarafında üç boyutlu bir yeni logoya geçiş yaptı.
iOS ve Android tarafında da Google Chrome logosu üzerinden işletim sistemlerinin tasarım dillerine özel ufak değişiklikler yapan Google, bugün ortaya çıktığı kadarıyla en son süreçte çok farklı logolar da tasarlamış. Yeni logonun tasarım aşamasında aşağıda gördüğünüz tasarımlar da gündeme gelmiş. Burada gerçekten ilginç denemeler yaptığı görülen şirket, logo tasarımı konusunda son aşamada bilindik görüntüden uzaklaşmak istememiş.
Bu arada aşağıdaki galerinin ikinci fotoğrafında, Chrome’un çıkışı öncesi tasarlanan ilk logosu da yer alıyor. Burada Dünya üzerinde yer alan bir roket karşımıza çıkıyor. Firmanın bu roket ile tarayıcının hızına göndermek yapmak istediği ancak daha sonra standart logoda karar kılındığı aktarılıyor.