Düzenlenen özel bir etkinlik kapsamında bir araya geldiğimiz 2022 Kia Sportage, markanın yeni kimlik arayışından ciddi mesajlar taşıyor.
Mitolojik bir canlı olarak zihinlerimizde yer edinen Anka Kuşu’nun hikayesini hepimiz biliriz. Gelişip büyüdüğü yuvasında yanarak can veren bu efsanevi canlı, küllerinden doğarak tekrar kendisini inşa eder. Hikayenin kendi içerisinde pek çok farklı detayı olsa da dünya literatüründeki en ikonik kısmı, Anka’nın küllerinden doğma tasviridir. Bu hikayede Anka’nın yeniden doğuş sürecinde neleri feda ettiğini bilemesek de, gözümüzün önünde bu hikayeye benzer bir yolda ilerleyen Kia Sportage için süreci artık başlı başına ele alabiliriz. Eylül 2021’de gerçekleştirilen etkinlikle Avrupa versiyonuyla tanıştığımız beşinci nesil Sportage için Türkiye macerası resmi olarak Şubat 2022’de başladı. O dönem sadece iki farklı versiyon üzerinden Türkiye’de satışa sunulan 2022 Kia Sportage ürün gamı için gerçek zenginleşme mayıs ayı itibarıyla başlıyor. Haziran ayıyla birlikte tam kapasiteli hibrit versiyonlarının da listelere eklenmesiyle toplamda 12 farklı versiyonla oldukça geniş bir yelpazeye kavuşacak olan model ile düzenlenen özel bir etkinlik kapsamında tanışma fırsatına eriştik. Çok kısa süreliğine de olsa geldiği seviye tarafında ilk mesajlarını aldığımız Sportage ile Kia da marka olarak gözünü yukarılara çevirdiğini çok net bir şekilde ifade ediyor.
Beşinci nesil Sportage ile gerçekleştirdiğimiz kısa sürüş deneyiminden notları paylaşmadan önce, aracın kağıt üzerinde öne çıkan noktalarını derlemekte fayda var. Dördüncü nesile göre ebatsal olarak her noktadan ileriye taşınmış bir model ile karşı karşıyayız. Bir önceki nesile göre ise uzunlukta 30 milimetre aks mesafesinde ise 10 milimetre daha iyi olan Sportage, bagaj hacmi tarafında da eski Sportage’a göre yüzde 10’u bulan artışla geliyor. Aracın iç yaşam alanı da gerek ön gerekse arka tarafta hissedilir derecede iyileşmiş. Omuz ve diz mesafesinde hemen fark edeceğiniz iyileştirmeler, açılır panoramik cam tavan ile bir araya geldiğinde arka taraftaki yolcular için seyahati çok daha keyifli hale getiriyor.
Toplamda 4.509 milimetre uzunluğunda olan yeni Sportage, 4.500 milimetre uzunluk değeriyle gelen Tucson ile hemen hemen aynı olacak. Standart olarak 591 litrelik bagaj hacmi vadeden modelin koltukları pasif hale getirildiğinde bu değer 1.780 litreye kadar esneklik gösteriyor. Referans almak adına bu bölümde de Tucson’a baktığımızda 598 litrelik bagaj hacminin sunulduğunu görüyoruz. Sportage’ın ebatsal dinamiklerinde bilinmesi gereken bir diğer nokta da Amerika ve Uzak Doğu pazarına göre Avrupa’da daha kısa gövdeyle satışa sunulacak olması. Bahsettiğimiz dış versiyonlara göre 133 milimetre daha kısa gövde uzunluğu ve 75 milimetre daha kısa aks mesafesiyle gelen Sportage için bu tercihin pazar dinamikleri düşünülerek alındığı bilgisi de net şekilde paylaşıldı.
Rakamsal bazda gözlerimizi çevirdiğimiz motor tarafında ise zengin kombinasyonlar bizi karşılıyor. Mayıs ayıyla birlikte üç farklı motor dinamiği üzerinden tercih edilebilen Sportage ailesinin tamamında 1,6 litrelik motor hacmi tercih edilebiliyor. Tamamında elektrik destekli mild-hybrid ve hybrid sistemlerle entegre edilen bu motorların teknik tablodaki verileri şu şekilde;
Benzin
1.6L TGDI 2WD Mild Hybrid – 150 PS güç – 250 Nm tork – 9,6 saniyelik 0-100 – 189 km/s maksimum hız
1.6L TGDI 4WD Mild Hybrid – 150 PS güç – 250 Nm tork – 9,7 saniyelik 0-100 – 189 km/s maksimum hız
Dizel
1.6L CRDI 2WD Mild Hybrid – 136 PS güç – 320 Nm tork – 11,4 saniyelik 0-100 – 180 km/s maksimum hız
1.6L CRDI 4WD Mild Hybrid – 136 PS güç – 320 Nm tork – 11,6 saniyelik 0-100 – 189 km/s maksimum hız
Hibrit
1.6L TGDI 2WD HEV – 230 PS güç – 350 Nm tork – 8 saniyelik 0-100 – 193 km/s maksimum hız
1.6L TGDI 4WD HEV – 230 PS güç – 350 Nm tork – 8,3 saniyelik 0-100 – 193 km/s maksimum hız
2022 Kia Sportage ürün gamı mayıs ayı itibarıyla; “Cool, Elegance Konfor, Prestige, Prestige Smart” olmak üzere dört farklı donanım seviyesiyle tercih edilebiliyor. Kullanıcıları yeni jenerasyonla birlikte baz versiyonda dahi çok daha zengin standart donanımların beklediğini söyleyebiliriz. Bu kapsamda giriş seviyesi olan Cool’a baktığımızda; ” 17 inç jant seti, LED ön-gündüz-arka-sis farı, Elektrikli kontrollü, ısıtmalı ve katlanabilir yan aynalar, arka park sensörü, geri görüş kamerası, elektrikli park freni, anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi, 12,3 inç gösterge bilgi ekranı, 8 inç multimedya ekranı, hız sabitleyici, ön çarpışma engelleme asistanı ve tüm şerit takip asistanlarının standart olarak sunulduğunu görüyoruz. Üst paketlerle birlikte ise; anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi, 3 kademeli ısıtmalı ve soğutmalı ön koltuklar, 12,3 inçlik full dijital gösterge bilgi ekranı, 12,3 inçlik multimedya eğlence sistemi, çevre görüş kamera sistemi, Elektrikli ve hafızalı bagaj kapağı, Akıllı hız sabitleyici, kör nokta çarpışma önleme sistemi, arka park çarpışma önleme asistanı ve otoyol sürüş asistanı gibi seçenekler son teknoloji kullanıcı deneyimini yansıtmak için standart olarak geliyor.
Kia’nın son birkaç yılda yakaladığı yükselişinin temel oyuncularından birisi olacak Sportage, marka kimliğinin de içerisinde bulunduğu dönüşümü yansıtma konusunda ciddi ipuçları taşıyor. Düzenlenen etkinlik kapsamında sorularımızı yönelttiğimiz marka yetkilileri, yeni dönemle birlikte premium segmentten kullanıcı kitlesini çekmek istediklerini çok net bir şekilde ifade etti. Kia’nın tasarımının yanında marka logosunu da içerisine alan yeni kimlik arayışının satış noktalarının dönüşümüyle destekleneceğini de bu noktada özellikle belirtmek gerekiyor. Türkiye’de de yavaş yavaş ilk örneklerini görmeye başladığımız Kia satış noktaları, kapıdan girilen ilk andan itibaren tamamen farklılaşan bir deneyim sunma hedefinde.
Etkinlik kapsamında bir araya geldiğimiz Sportage’ın tasarım tarafında sokaklarda çok dikkat çekeceğini söyleyebiliriz. Modelin dış tasarımında kullanılan bumerang formlu gündüz LED farlarının baskın şekilde konumlandığı ön bölümde, ızgarada kullanılan krom detay da görünümde çok ciddi bir etki yaratıyor. Kia’nın tasarım ekibi aracın yan tarafı üzerine de fazlasıyla çalışmış. Kapılara gerçekleştirilen dokunuşlar geçişte derinlik yaratırken, C sütunundaki omuz çizgilerinin yapısı Sportage’da bir güç gösterisi olarak konumlandırılıyor. Arka tarafa geçtiğimizde ise tasarım yaklaşımının çok daha pürüzsüz ve yalın bir şekilde tercih edildiğini görüyoruz.
Sportage’ın direksiyonu başına geçtiğimizde ilk dikkat çeken nokta BMW’nin yeni nesil kokpitini akıllara getiren tek çerçeve içerisindeki devasa panel. 12,3 inçlik full dijital gösterge ve 12,3 inçlik multimedya sisteminin kombin edildiği bu yapının yazılım ve görsel tarafta da oldukça tatmin edici olduğunu söyleyebiliriz. Sürüş modlarına göre farklı renk ve temaya bürünen sürücü tarafındaki ekranda, Hyundai’den de tanıdığımız kör nokta görüntüleme sistemi kullanışlılık tarafında çok belirleyici bir faktör.
Yeni Sportage 1.6L 150 PS DCT (Otomatik) Benzin Cool – 729.900 TL
Yeni Sportage 1.6L 136 PS DCT (Otomatik) Dizel Cool – 789.900 TL
Yeni Sportage 1.6L 150 PS DCT (Otomatik) Benzin Elegance Konfor – 829.900 TL
Yeni Sportage 1.6L 150 PS DCT 4×4 (Otomatik) Benzin Elegance Konfor – 869.900 TL
Yeni Sportage 1.6L 136 PS DCT (Otomatik) Dizel Elegance Konfor – 889.900
Yeni Sportage 1.6L 136 PS DCT 4×4 (Otomatik) Dizel Elegance Konfor – 929.900 TL
Yeni Sportage 1.6L 150 PS DCT (Otomatik) Benzin Prestige – 939.900 TL
Yeni Sportage 1.6L 150 PS DCT 4×4 (Otomatik) Benzin Prestige – 979.900 TL
Yeni Sportage 1.6L 136 PS DCT (Otomatik) Dizel Prestige – 999.900 TL
Yeni Sportage 1.6L 136 PS DCT 4×4 (Otomatik) Dizel Prestige – 1.039.900 TL
Yeni Sportage 1.6L 230 PS Otomatik Hibrit Prestige Smart – 1.139.900 TL
Yeni Sportage 1.6L 230 PS Otomatik 4×4 Hibrit Prestige Smart – 1.179.900 TL
Video