GERÇEKLİĞİN SINIRLARI
4 Aralık günü The Game’de gerçekleştirilen Gran Turismo 6 lansmanında bir ara sahneye Türkiye Ralli Şampiyonu Yağız Avcı çıktı ve bir gösteri yarışı sergiledi. Organizasyonun tüm hazırlık sürecinde bizzat yer almış olduğumuzdan şunu net olarak söyleyebiliriz ki, bu gösteri yarışı öncesi kendisi oyunu sadece 10 – 15 dakika test etme şansı bulmuştu. Buna rağmen sahneye çıkıp direksiyonun başına oturduğunda, gözlerimizin önünde kusursuz bir sürüş performansı sergiledi. Bütün virajları olması gerektiği gibi dönüyor, hiçbir şekilde aracın kontrolünü kaybetmiyordu. Kendisini izlerken aklımızdan geçen şey şu oldu; demek ki bu oyun cidden gerçek bir yarış simülasyonu.
Gerçek gitaristlerin Guitar Hero’da kendi şarkılarını dahi çalamadıklarını, sürüsüne bereket hata yaptıklarını videolarda görmüşsünüzdür. Bunun temel sebebi Guitar Hero’nun bir simülasyon değil, küçükten büyüğe herkese hitap eden bir oyun olmasından kaynaklanıyor. Bir ralli pilotu ilk kez oynadığında dahi hatasız bir sürüş performansı sergiliyorsa, Gran Turismo 6’nın işini çok iyi yapan bir simülasyon olduğunu kabul etmemiz gerekiyor. Ancak elbette bu söylediklerimiz oyunun oynanabilirlik ve sürüş dinamikleriyle ilgili kısmı için geçerli. Gran Turismo 6, tıpkı beşinci oyun gibi piyasadaki en gerçekçi sürüş hissiyatını yansıtan oyun olma unvanını korumayı başarıyor. Açık konuşmak gerekirse bu konuda sıkıntı yaşayacaklarını da düşünmüyorduk zaten.
Polyphony Digital ekibi, kendisi de aynı zamanda bir yarış pilotu olan Kazunori Yamauchi önderliğinde tecrübenin dibine vurmuş durumda. İlk oyunu 1997 yılında piyasaya çıkmış olan seri, o dönemden bu yana çıkardığı hiçbir oyununda geri adım atmış değil. Fakat bu noktada üzücü bir gerçeğin altını çizmek zorundayız. Gran Turismo 6, bütün seri içinde bir önceki oyuna en fazla benzeyen yapım. Oyunu ilk defa gören birine herhangi bir yarışı izletseniz, rahatlıkla Gran Turismo 5 diye yutturabilirsiniz. Oyunun başına oturduğunuzda grafiksel anlamda önceki oyunla ne kadar benzeştiğini görüp hayal kırıklığı yaşayabilirsiniz. Beşinci oyun PlayStation 3’ün sınırlarında dolaşan bir yapım olduğundan, Gran Turismo 6’nın daha iyisini yapamayacağını bekliyorduk zaten. Burada eleştirilmesi gereken konu neden yeni nesle odaklanılmadığı olabilir belki de.
Fısıltılar altıncı oyunun PlayStation 4 için de yapılabileceğini söylüyor olsa da, henüz netleşmiş bir durum yok ortada. Bu sorunun cevabını almak için 2014’ü beklememiz gerekiyor. Peki oyunda geliştirilen, öncesinden farklı görünen hiç mi bir şey yok? Elbette var. Özellikle Gran Turismo 5’in en büyük kamburu olduğunu düşündüğümüz ara yüzün elden geçirilmesi muazzam olmuş. Peşi sıra açılan, her biri bezdiren yükleme sürelerine sahip menülerin ardından karşılaştığımız yeni arayüz kızgın kumlardan serin sulara atlamak gibi. Aynı zamanda açılış ekranı da olan ana menüde oyunun içinde yer alan tüm bölümlere çok hızlı bir şekilde ulaşabiliyorsunuz. Özellikle menülerin açılış hızı gözlerinizi yaşartacak. Gran Turismo 5 oyuncuları ne demek istediğimizi anlayacaklar.
► GİRİŞ
► GERÇEKLİĞİN SINIRLARI
► NE ARARSAN VAR
► DETAYLAR
► PUANLAMA