Michael, Trevor ve Franklin birbirinden farklı karakterlere, tecrübelere ve hayatlara sahip olduklarından yapabildikleri de daha oturaklı ve mantıklı duruyor. Örneğin Michael eski bir soyguncu olduğundan ve yıllardır silahlarla içli dışlı olduğundan çatışmalarda “bullet time” özelliğini kullanabiliyor. Benzer şekilde Franklin araba kullanırken zamanı yavaşlatabilirken Trevor ise yakın dövüşte sinir krizi geçirerek daha fazla hasar verebiliyor. Bütün bunlar kulağa absürt gelse de oyunun yapısı içerisinde son derece mantıklı ve işe yarar özellikler olarak geri dönüyor.
Bu karakterlerin hikayesini ve yollarının nasıl kesiştiğini anlatıp oyun zevkinizi öldürmek istemiyoruz. Zaten bu hikayelerin ne kadarını öğreneceğiniz tamamen size kalmış durumda. Çünkü her karakter siz bir başkasını yönettiğinizde kendi hayatını yaşamaya devam ediyor ve siz bir karakterle ne kadar çok zaman geçirirseniz onunla ilgili detayları öğrenirken diğerlerinin yaşantılarını ıskalamaya başlıyorsunuz. Ve elbette bu bir GTA oyunu olduğu için aslında karakterlerinize nasıl bir hikaye yazacağınız biraz da size kalmış durumda. “Hayat simülasyonu” tanımını bu kadar çok hak eden bir yapım daha önce karşımıza çıkmamıştı…
KENDİ FİLMİNİZİ YAŞAYIN
Bütün bu detay çılgınlığının arasında GTA V’in temelinde aslında soygunlar bulunuyor. Bir soygun gerçekleştireceğiniz zaman baştan aşağı bütün detaylarıyla siz ilgileniyorsunuz. Soygun öncesi planlamalar, mekanın fotoğraflanması, potansiyel tehlikelerin tespiti, yardımcı olacak kişilerin bulunması ve kaçış için uygulanacak yol tamamen size kalmış durumda. Bütün bunlar o kadar sinematik ve o kadar teatral bir yapıda sunuluyor ki filmlerden çekip alınmış sahneler izliyorsunuz adeta.
► GİRİŞ
► TECRÜBENİN GETİRDİKLERİ
► HAYAT SİMÜLASYONU
► HAYALDEN DE ÖTESİ
► DETAYLAR
► PUANLAMA