Üzerinde yedi adet elektrik motoru konumlandırılan Ford Mustang Mach-E 1400, markanın Performance departmanı ve RTR arasındaki işbirliğiyle hayata geçirildi.
Ford’un elektrik atılımında oyuna sürdüğü ilk isim olarak karşımıza çıkarılan Mustang Mach-E ile tanışmamızın üzerinden hatırı sayılır bir zaman geçti. Bu süreçte sipariş adetlerinde beklediğinden de fazlasını bulan markanın gidişattan memnun olduğuna hiç şüphe yok. Farklı versiyon seçenekleri üzerinden her türlü kullanıcı kitlesine ulaştırılma stratejisiyle pazara sunulan Mach-E’yi gündemde tutacak bir gelişme de bugün karşımızda duruyor. 1.400 beygirlik bir gündem olarak nitelendireceğimiz Ford Mustang Mach-E 1400, aracın pist odaklı dinamikler üzerinden limitlerinin ne kadar zorlanabileceğinin etkileyici bir kanıtı konumunda. Üzerinde yedi adet elektrik motoru konumlandırılan aracın geliştirme süreci markanın Performance departmanı ve RTR arasındaki işbirliğiyle yürütüldü.
Elektrik motorlarının bir araya gelmesiyle 1.400 beygir güce sahip olan Mach-E 1400’ün batarya kısmında ise 56,8 kWh’lik bir paket karşımıza çıkıyor. Aracın altyapı dinamiklerine baktığımızda ise ön bölümde üç arka bölümde ise dört motor bulunduğunu görüyoruz. Aracın performans dinamiklerinin sadece hız ve güç anlamında ileriye taşınmadığı da aşikar. Bunun sağlanması içinse Brembo imzalı fren sistemi, elektronik bir fren güçlendirici çekiş kontrol sistemleri devreye alınıyor. Şimdilik sadece bir adetlik örneği üretilen Mach-E 1400, yaklaşık 10.000 saatlik çalışmanın ardından karşımızda duran son noktasına getiriliyor. Ford, aracın önümüzdeki süreçte seri üretim araçlarda sunulabilecek yeni malzemeler için bir test ürünü olduğunu da özellikle belirtiyor.