reklamı kapat

POPÜLER

Tesla Volkswagen elektrikli araç şarj ünitesi

Güney Kore, yanan Mercedes-Benz EQE sonrasında yeni şarj kuralları getirmeye hazırlanıyor

 - Güncelleme: 26 Ağustos 2024 15:52

Güney Kore, yanan elektrikli sedan otomobil Mercedes-Benz EQE sonrasında yeni şarj kuralları getirmeye hazırlanıyor.

Kapalı bir garajda yanan elektrikli Mercedes-Benz EQE, Güney Koreli yetkilileri harekete geçirdi. Buna göre Seoul yönetimi yakında şarjı yüzde 90’ın üzerinde olan araçların yeraltı otoparklarına girmesini engelleyecek. Buna ek olarak Güney Kore’nin başkentindeki tüm hızlı şarj istasyonlarında yüzde 80’lik bir şarj limiti uygulanması isteniyor. Çünkü EQE’nin yanmasına, garip şekilde gereğinden fazla şarjın neden olduğu düşünülüyor. Birçok üretici pil sağlığını korumak adına yüzde 80’in üzerinde şarj edilmesini tavsiye etmiyor ancak “yüzde 80’in üzerine ya da yüzde 100’e çıkıldığı zaman yangın çıkıyor” gibi bir durum da kesinlikle bulunmuyor. Ülkede bu konuya karşı çıkan önemli isimler bulunuyor. Sungkyunkwan Üniversitesi ve Samsung SDI tarafından yürütülen batarya araştırma merkezinin başındaki isim Profesör Yoon Won-sub, bataryayı tam olarak doldurmanın yangın riski oluşturduğuna dair hiçbir kanıt olmadığını belirtiyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yoon Won-sub bu konuda ayrıca şunları söylüyor: “Bataryanın yüzde 80’in üstünde dolu olması, batarya dolduktan sonra şarja devam edilmesi ya da bataryayı yüzde 80’in üstünde şarj etmek yangın yaratan bir faktör değil. Elektrikli araçlar, gösterge panelinde yüzde 100 olduğu yazsa bile asla tam doluluğa ulaşmayacak şekilde tasarlanıyor. Bataryaların tam şarj olduğunda daha yüksek yangın riski taşıdığı kanıtlanmamış bir iddia. Yüzde 90 şarj edilmiş elektrikli araç sahiplerinin yeraltı otoparklarına girmesini engellemek biraz cadı avı gibi bir şey. Uzmanlar arasında kapsamlı bir tartışmanın ardından uygun önlemlerin bulunması gerekiyor.”

Bu konuda bir Tesla sürücüsü ise şunları söylüyor: “Benzinle çalışan bir araç alev alırsa hükümet yakıt alımını yüzde 90’la sınırlayacak mı? Hükümetin yüzde 80 veya yüzde 90 gibi rakamları nasıl bulduğunu anlayamıyorum. Hangi kanıtlanmış verilere dayanarak bu kararı alıyorlar? Eğer bu kadar tehlikeliyse, hükümet neden insanları elektrikli araç almaya teşvik etti?” Hükümetin şarjı sınırlandırması nedeniyle tüm elektrikli araçların kullanılabilir menzilinin düşecek olması da çok tepki çeken detaylar arasında.

Güney Kore haberi yanında bu da ilginizi çekebilir: Hyundai’den otomatik çalışan şarj robotu