reklamı kapat

POPÜLER

Güney Kore

Güney Kore, yanan Mercedes-Benz EQE sonrasında bir “batarya sertifikası” zorunluluğu getiriyor

 - Güncelleme: 26 Ağustos 2024 15:53

Güney Kore, yanan ve beraberinde çok sayıda araca zarar veren elektrikli Mercedes-Benz EQE sonrasında bir “batarya sertifika” zorunluluğu getiriyor.

Kapalı bir garajda yanan elektrikli Mercedes-Benz EQE nedeniyle Güney Kore önemli bir adım daha atıyor. Buna göre ekim ayı itibarıyla otomobil üreticileri, elektrikli araçlarında kullandıkları bataryaların yerel güvenlik standartlarını karşıladığını onaylatmaları gerekecek. Şirketler bunun için Arazi, Altyapı ve Ulaştırma Bakanlığı’ndan resmi bir onay/sertifika alacak. Bataryası için onay alınmayan araçların satışı elbette yapılamayacak. Üreticilerin ayrıca araçlardaki bataryaların nereden geldiğini/kim tarafından üretildiğini de açık olarak belirtmesi gerekecek. Bunlara ek olarak, Korea JoongAng Daily tarafından aktarıldığı kadarıyla elektrikli araçların aşırı ısınmasını önleyen akıllı şarj cihazlarının ülkedeki sayısı 2024 yılı sonuna kadar 90.000 adede çıkarılacak. Yeraltı park alanlarına özel yağmurlama sistemlerinin kurulması da zorunlu kılınacak. Daha önce çok ses getiren bir şarj adımı atılmıştı. Seoul yönetimi yakında şarjı yüzde 90’ın üzerinde olan araçların yeraltı otoparklarına girmesini engelleyecek. Buna ek olarak Güney Kore’nin başkentindeki tüm hızlı şarj istasyonlarında yüzde 80’lik bir şarj limiti uygulanması isteniyor.

Çünkü EQE’nin yanmasına, garip şekilde gereğinden fazla şarjın neden olduğu düşünülüyor. Birçok üretici pil sağlığını korumak adına yüzde 80’in üzerinde şarj edilmesini tavsiye etmiyor ancak “yüzde 80’in üzerine ya da yüzde 100’e çıkıldığı zaman yangın çıkıyor” gibi bir durum da kesinlikle bulunmuyor. Ülkede bu konuya karşı çıkan önemli isimler bulunuyor. Sungkyunkwan Üniversitesi ve Samsung SDI tarafından yürütülen batarya araştırma merkezinin başındaki isim Profesör Yoon Won-sub, bataryayı tam olarak doldurmanın yangın riski oluşturduğuna dair hiçbir kanıt olmadığını belirtiyor.

Yoon Won-sub bu konuda ayrıca şunları söylüyor: “Bataryanın yüzde 80’in üstünde dolu olması, batarya dolduktan sonra şarja devam edilmesi ya da bataryayı yüzde 80’in üstünde şarj etmek yangın yaratan bir faktör değil. Elektrikli araçlar, gösterge panelinde yüzde 100 olduğu yazsa bile asla tam doluluğa ulaşmayacak şekilde tasarlanıyor. Bataryaların tam şarj olduğunda daha yüksek yangın riski taşıdığı kanıtlanmamış bir iddia. Yüzde 90 şarj edilmiş elektrikli araç sahiplerinin yeraltı otoparklarına girmesini engellemek biraz cadı avı gibi bir şey. Uzmanlar arasında kapsamlı bir tartışmanın ardından uygun önlemlerin bulunması gerekiyor.”

Bu konuda bir Tesla sürücüsü ise şunları söylüyor: “Benzinle çalışan bir araç alev alırsa hükümet yakıt alımını yüzde 90’la sınırlayacak mı? Hükümetin yüzde 80 veya yüzde 90 gibi rakamları nasıl bulduğunu anlayamıyorum. Hangi kanıtlanmış verilere dayanarak bu kararı alıyorlar? Eğer bu kadar tehlikeliyse, hükümet neden insanları elektrikli araç almaya teşvik etti?” Hükümetin şarjı sınırlandırması nedeniyle tüm elektrikli araçların kullanılabilir menzilinin düşecek olması da çok tepki çeken detaylar arasında.

Güney Kore haberi yanında bu da ilginizi çekebilir: Hyundai’den otomatik çalışan şarj robotu