Dünyanın en büyük çevrimiçi müzik platformu olmayı sürdüren Spotify, sürpriz bir adımla kendi yazı tipi Spotify Mix’i tanıttı.
Yeni geliştirilen yazı tipi Spotify için yukarıdaki resmi tanıtım videosunu paylaşan şirket, yeni dönemin bugünden itibaren platformdaki tüm dinleyiciler için başlayacağını aktarıyor. Burberry, Discord, Nike, Patreon ve Tumblr gibi şirketler ile çalışan Berlin merkezli Dinamo Typefaces ile ortaklaşa hazırlanan Mix, şirkete göre keskin açılar ve yumuşak kıvrımları bir araya getiriyor. Bu konuda bir açıklama yapan Spotify’ın küresel marka tasarım başkanı Rasmus Wängelin ise, “Bu yazı karakterini tasarlamak için geleneksel tipografik kısıtlamalardan kurtulduk ve çeşitli yazı tipi stillerinden öğeleri alarak bir araya getirdik. Bu yaklaşım, işitsel kültürün yıllar içinde dinamik ve gelişen doğasını yansıtıyor.” diyor. Marka attığı bu adımla beraber temel olarak daha özel bir marka kimliği elde etmeyi amaçlıyor.
Spotify bundan önce HiFi ile gündemde gelmişti. Şirket biliyorsunuz resmi duyurusunun üstünden yıllar geçmiş olmasına rağmen HiFi yani yüksek çözünürlüklü ya da başka bir deyişle kayıpsız müzik dinleme sistemini devreye almadı. Yeni keşifler ise bu konuda çıkışın yakında olduğuna işaret ediyor. Şu an kişilere maksimumda 320 kbps müzik sunan şirket, üst seviye “Supremium” planı altında olacak HiFi müzik deneyiminde birçok şarkıda 1.411 kbps ya da dakikada 16 MB kadar veri harcayacak 2.117 kbps seviyesine çıkacak.
Aynı zamanda sınırlı sayıdaki bazı şarkılar FLAC formatında 24-bit/44.1kHz seviyesinde dinlenebilecek. Bu altyapıda HiFi yerine “Lossless / Kayıpsız” ibaresini kullanacak gibi duran firma, özel test sistemleriyle yeni altyapıya uygunluğu da otomatik olarak kontrol edecek. Supremium paketini tahmin edebileceğiniz üzere daha pahalıya satacak şirket, sızdırılan bilgilendirme sayfasında kayıpsız müziklerin en ideal deneyim için cihazlara indirilmesini tavsiye ediyor, Bluetooth kullanımda teknik limitler nedeniyle kayıpsız müzik elde edilemeyeceğini hatırlatıyor.