YILLARDIR ÖZELLİKLE AMERİKA VE AVRUPA'DA HER HALO OYUNUN ÇIKIŞI ŞENLİKLERLE KUTLANIR. HER YENİ HALO OYUNU OYUN DÜNYASININ EN BÜYÜK OLAYLARINDAN BİRİ OLARAK KABUL EDİLİR. ARTIK XBOX 360 TÜRKİYE'DE RESMİ OLARAK BULUNDUĞUNA VE XBOX LIVE'DAN TÜRK OYUNCULARI DA YARARLANABİLDİĞİNE GÖRE, BİZİM İÇİN DE BAYRAM ZAMANI DEMEKTİR Türkiye’de çok hissedilmese de Halo oyun dünyasının en büyük markalarından biri. Geçtiğimiz ay Microsoft bir sürpriz yaparak Xbox 360’ı ve tüm servislerini Türkiye’de de resmi olarak açmaya karar verdi. Bu müthiş olay aynı zamanda bu güzide konsolun en iyi özelliği olan Xbox Live’dan da sonuna kadar faydalanabileceğimiz anlamına geliyor. Bildiğiniz gibi Halo markasının en büyük özelliği, konsolların da online oyunlar için öncelikli platformlardan biri olabileceğini kanıtlamasıydı. Orijinal Xbox’a çıkan ilk Halo oyunu neredeyse tamamen online için tasarlanmıştı. Yıllar içinde hem hikayesi hem karakterleri hem de gelişen online özellikleriyle tam bir fenomen haline gelen Halo’nun son bölümü Halo 4 yine muhteşem bir içerikle çıkıyor karşımıza ve yüksek beklentilerimizin hakkını veriyor. Sürükleyici hikaye ve sürpriz bir şekilde daha da gelişmiş bir şekilde karşımıza çıkan teknik özelliklerin yanında, yeni eklenmiş olan multi özellikler de Halo 4’ün serinin diğer oyunları gibi kalburüstü yapımlar arasına girmesini sağlıyor. Bildiğiniz gibi artık oyunun başında, serinin yaratıcısı Bungie yok. Markayı devralan 343 Industries, markanın ağırlığı altında kesinlikle ezilmeyerek ortaya muazzam bir iş çıkarmış. MASTER CHIEF GERİ DÖNÜYOR Serinin yaratıcısı Bungie’nin Microsoft ile olan münhasırlık anlaşması sona erince kimileri için Halo serisinin ipi çekilmişti. Fakat görevi devralan 343 Industries herkesin ağzını açık bırakacak bir performansın altına imza atmış. Firma seriyi çok iyi özümsediğini ve hatta onu daha da geliştirebileceğini göstermiş. Oyun, Halo 3’ün bitiminden dört yıl sonra 2557 yılında başlıyor. Son oyunu bitirenler, Master Chief’in oyunun sonunda kaybolduğunu hatırlayacaklardır. Oyunun hemen başında Cortana, Master Chief’i uyandırıyor ve müthiş bir kaçış sahnesiyle oyuna başlıyorsunuz. Oyunun büyük bir bölümü gizemli bir gezegen olan Requiem’de geçiyor. Nasıl yapmışlar bilemiyoruz ancak gezegene iner inmez grafikler karşısında şok olabilirsiniz. Aynı nesil içinde bile bu denli grafik sıçrama yaratabildikleri için geliştirici ekibi takdir etmek gerek. Requiem, yine büyük arazilerden, ormanlara ve askeri üslere kadar çok çeşitli şekillerde oyun alanları sağlıyor bize. Alanların çok çeşitli olması sadece görsel bir öğe değil, oyun stilinizi değiştiren bir unsur. Dolayısıyla oyun içindeki görevler de bu sayede değişkenlik gösteriyor. Mesela, açık bir arazide siper savaşı yaparken, bina içlerinde kullandığınız silahlardan, ilerleme taktiklerinize kadar her şey değişiyor. Bu noktada öne çıkan bir diğer unsursa silah modelleri… Çatışma mekaniklerinin bu denli başarılı olmasının en büyük sebeplerinden biri silahların kullanımlarının inanılmaz oturaklı olması. Attığınızı, vurduğunuzu gayet net bir şekilde hissediyorsunuz. Bildiğiniz gibi Halo serisi sizi kullanabileceğiniz silahlar konusunda kısıtlamaz. Halo 4 de bir istisna değil. Hem kendi silahlarınızı, hem de düşman silahlarını kullanabiliyorsunuz. Tüm silahlar farklı durumlarda işe yarıyor. Bu nedenle hem çatıştığınız bölgeleri hem de silahlarınızı bulunduğunuz duruma göre taktiklerinizi belirlemek için değerlendirmeniz gerekiyor. İşin güzeli Halo 4’ün bu konuda son derece esnek çatışma dinamiklerine sahip olması. Oyunun ciddi anlamda en iyi kısmı çatışma dinamikleri. Oyunun yüzde 80’inin çatışmayla geçtiğini düşünecek olursak, muhteşem silah modellerinin ve görev çeşitliliğinin bu konuda sunduğu açılımlar Halo 4’ü klasikler arasına girebilecek kadar iyi bir FPS oyunu yapmaya yetiyor. Ana hikayeyi de Xbox Live üzerinden üç arkadaşınızla birlikte oynayabiliyorsunuz. Eğer online olarak değil, yan yana oynamak isterseniz split-screen seçeneğiniz de mevcut. Yine çok kişiyle oynanmak için tasarlanmış bir oyunla karşı karşıyayız kısacası. Ayrıca oyunu oynadıkça “easter egg” tadında oynanışı modifiye edebileceğiniz özellikler de açılıyor. Mesela düşmanlarınızın gücünü artırabiliyor ya da HUD’ınızı kişiselleştirebiliyorsunuz; tercihinize kalmış. Halo 4 ► GİRİŞ ► HALO’NUN RESMİ ÇIKIŞI ► DETAYLAR ► PUANLAMA HALO’NUN RESMİ ÇIKIŞI Daha önceki oyunlarda gördüğümüz Firefight modunun yerine Spartan Ops adlı ilginç bir mod içeriğe dahil edilmiş. Spartan Ops’u yine Live üzerinden dört kişilik bir grupla ya da bir arkadaşınızla birlikte oynayabiliyorsunuz; bu modun en ilginç özelliği episodik bir güncelleme sistemine sahip olması. Yani hemen hemen her hafta yeni görevler ve haritalar eklenecek. Spartan Ops 10 hafta sürecek ilk sezonunda Spartan askerlerinin farklı görevlerini konu alacak ve hikaye bazlı bir görev sistemi sunacak. Oyunun bir diğer sıkı multiplayer modu olan Infinite ise kendi Spartan askerinizi yaratıp oyunun tüm online modlarının içinde bir kariyer yapmanıza olanak sağlıyor. Tamamen kişiselleştirilmiş özelliklere sahip askerinizi yaratıp War Games, Spartan Ops, Forge ve Theater modlarında görevleri yaparak ve online maçlara katılarak karakterinizin deneyim puanları kazanmasını sağlayabiliyorsunuz. Böylece karakteriniz her bir adımda daha da gelişip güçlenerek leaderboard’larda daha üst sıralara tırmanmanıza imkan tanıyor. Bu noktada kazandığınız puanlarla sadece silah değil, çeşitli zırh güncellemeleri de satın alabiliyorsunuz. Gelgelelim karakter geliştirme süreci burada bitmiyor. SR-50 seviyesine ulaştığınızda sahip olabileceğiniz sekiz sınıf ortaya çıkıyor ve karakteriniz için birini seçip belli bir alanda uzmanlaşmasını sağlayabiliyorsunuz. Bu sekiz sınıfın da kendi içinde 10 seviyesi bulunuyor. Sonucunda sadece size özel bir asker elde edebileceğiniz bir seviye atlama ve deneyim sisteminden bahsedebiliriz bu noktada. EPİK SAVAŞLAR Oyunun teknik özelliklerine de biraz detaylıca bakış atmakta fayda var. Her zaman olduğu gibi muhteşem bestelenmiş orkestral müzikler, daha önce değindiğimiz muazzam grafik tasarımının üzerine cuk oturuyor ve epik savaşların çok daha epik hissettirmesini sağlıyor. Diğer yandan geliştiricilerin konu üzerindeki hakimiyetlerini cidden kutlamak gerek. Halo serisinin içinde hikayesini bu denli sürükleyici bir şekilde anlatabilen sayılı oyunlardan biri serinin bu dördüncü oyunu olmuş. Özellikle seslendirmenin kalitesi karakterlerin inandırıcılığına tavan yaptırmış. Oyunun sadece çatışma, online ya da kişiselleştirme özellikleri değil, aynı zamanda tüm bunları sunma tarzı da alkışlanacak derecede başarılı. SONUNDA… Herkes gibi biz de Halo serisi el değiştiricince biraz korkmuştuk ancak 343 Industries işin altından hakkıyla kalkmayı bilmiş. Artık Halo serisine başlamanın da tam zamanı çünkü hem Xbox 360 resmi olarak ülkemizde bulunuyor hem de (ve en güzeli) Xbox Live servisinden faydalanabiliyoruz. Bu nedenle elinde bu muazzam konsol olmayanlar için Halo 4 ve Xbox 360 muhteşem bir başlangıç olacaktır. Halo 4 ► GİRİŞ ► HALO’NUN RESMİ ÇIKIŞI ► DETAYLAR ► PUANLAMA Master Chief’i derin uykusundan her zaman olduğu gibi Cortana kurtarıyor. Yine de bu cehennem çukurundan kaçmak kolay olmayacak. Oyunun epeyce gizemli anları bulunuyor. Elimizde bilim-kurgu ya da FPS’den bol bir şey olmamasına rağmen, Halo 4 farklılık yaratmayı başarıyor. Infinite modu size kendi Spartan askerinizi yaratma imkanı veriyor. Bu askeri dilediğiniz şekilde uzmanlaştırabiliyorsunuz. Sahneler her zaman olduğu gibi yine epik. Açık alanda çatıştığınız gibi, zaman zaman askeri üslerin koridorlarını da ziyaret edeceksiniz. Halo 4 ► GİRİŞ ► HALO’NUN RESMİ ÇIKIŞI ► DETAYLAR ► PUANLAMA PUANLAMA -EDITORUN SECIMI- OYNANABİLİRLİK -10PUAN- GRAFİK -10PUAN- EĞLENCE -10PUAN- SES – MÜZİK -10PUAN- 10 YAPIMCI - DAĞITICI • 343 INDUSTRIES • MICROSOFT PLATFORM • XBOX 360 Halo 4 ► GİRİŞ ► HALO’NUN RESMİ ÇIKIŞI ► DETAYLAR ► PUANLAMA