En zorlu koşullarda bile saat gibi sorunsuz çalışması için geliştirilen Porsche Taycan, performans ve menzil konusunda sözünü tuttu.
Geçtiğimiz haziran ayında seri üretiminde kullanılacak ismini öğrendiğimiz Porsche Taycan‘ın adımlarını artık çok daha net bir şekilde duyuyoruz. Test sürecinin bir bölümü Nürburgring‘de yürütülen marka tarihinin ilk elektrik otomobilinin 2019’da üretim bandında olması bekleniyor. Günümüze kadar gelen süreç teknik detaylarıyla ilgili parçalı bilgiler edinebildiğimiz Taycan’ın bu alandaki resmi verileri de artık kesinleşmiş durumda. Biri önde diğeri ise arkada olmak üzere iki adet elektrik motorunu barındıracak olan modelde, kombinasyon olarak 600 beygiri bulan bir güç değerini asfalt üzerinde göreceğiz. Porsche’nin seri üretime yansıttığı teknik verilerin büyük bir bölümünün, konsept Mission E zamanına büyük oranda benzerlik göstermesi de meraklılarını şüphesiz mutlu edecek.
Elektrik motoruyla birlikte menzil kısmında da beklentileri fazlasıyla karşılayan Porsche Taycan, yüksek yoğunluklu lityum-iyon batarya paketiyle tek seferde 500 kilometreyi geride bırakabilecek. NEDC verilerine göre paylaşılan bu rakamın kısa süre önce WLTP olarak değişen standartlar ile çok büyük değişim göstermesi de beklenmiyor. Aracın en büyük sihirlerinden birisi şüphesiz şarj kısmında olacak. 800 Volt‘luk hızlı şarj desteğiyle gelen Taycan bu sayede 15 dakikalık şarjla 400 kilometreyi yol kat edebilecek. Teknik bölümde ivmelenme kısmına baktığımızda yaklaşık 3 saniyelik 0-100 ve 12 saniyenin altında 0-200 gibi rakamlar karşımıza çıkıyor. Hala test sürecinde olan otomobili dünyanın çeşitli yerlerinde ve oldukça uzun kilometre rakamlarında test eden Porsche, hataya yer vermemek konusunda fazlasıyla kararlı.