Premium otomobil üreticisi CUPRA, Barselona’da düzenlediği etkinlikte, 2025 yılına kadar olan planlamalarını paylaştı. İşte detaylar.
CUPRA, dört yıl önce markanın doğduğu Terramar, Sitges’de, düzenlediği bir etkinlikte, geleceğe yönelik planlarını paylaştı. Unstoppable Impulse adı verilen ve uluslararası medya temsilcilerinin yanı sıra CUPRA markasının işbirliğinde olduğu şirket yöneticilerinin, Ballon d’Or ve FIFA En İyi Futbolcu Ödülü sahibi Alexia Putellas gibi CUPRA elçilerinin katılımıyla gerçekleşen etkinlikte, yeni kahramanların dahil olacağı yeni dönemin başlangıcına ilişkin bilgiler ve geride kalan dört yılda markanın ulaştığı nokta aktarıldı. Bugüne kadar 200 bine yakın adette araç satışı gerçekleştiren şirket, 2018’de 430 milyon Euro olan cirosunu 2021 yılı sonunda 2,2 milyar Euro’ya yükselterek tüm hedeflerinin üzerinde bir başarı yakaladı. Şirket, 2022 yılı sonunda da satışlarını, cirosunu ve global Masters ve City Garages ağını iki katına çıkarmayı hedefliyor.
2025 yılına kadar, üç yeni elektrikli modelle; Terramar, Tavascan ve UrbanRebel ve yenilenen mevcut ürün yelpazesiyle yeni bir döneme girecek markanın gelecek hedefleriyle ilgili olarak marka CEO’su Wayne Griffiths şunları söyledi: “CUPRA’nın 2025 yılına kadar pazara sunacağı yeni nesil kahramanlarının tamamını sergiliyoruz. Hedefimiz 2025 yılına kadar yılda 500 bin adet araç satışı gerçekleştirmek ve uluslararası yeni pazarlara genişlemenin yanı sıra yeni segmentlere dahil olmaya devam etmek. Tribe bu hedeflerin gerçekleşmesini sağlamak konusunda son derece kararlı. Bizim için önemli olan insandır, çünkü nihayetinde, markayı marka yapan da insanlardır.”
Çağdaş sportifliği yeniden keşfetme amacıyla, birkaç kişi tarafından 2018 yılında yolculuğuna başlayan CUPRA markasının karakterini somutlaştıran ilk model CUPRA Ateca oldu. Segmentinde benzersiz olan bu modelden iki yıl sonra Leon pazara sunuldu. Markanın geniş bir yelpazede güçlü motorlara sahip ilk modeli olmasının yanı sıra yüksek performanslı plug-in hibrit motoru sayesinde aynı zamanda ilk elektrikli CUPRA modeliydi.
Bunu ilk bağımsız model olan Formentor takip etti. Crossover SUV, şu ana kadar dünya çapında teslim edilen yaklaşık 100 bin adetle halen markanın en çok satan modeli konumunda. Markanın ürün gamına daha sonra yüzde 100 elektrikli ve elektrifikasyonla performans arasında mükemmel bir uyum sağlayan CUPRA Born eklendi.
Şirketin CEO’su Wayne Griffiths “Tam olarak nereye gitmek istediğimizi biliyoruz. Ve size söz veriyorum pazara sunacağımız her bir model, sıkıcı olmayacak, yolculuğumuzda bir adım önde olacak. Kendimize sadık kalacağız ve otantik olacağız, CUPRA Tribe’ın ruhu budur. Bunu her zaman yaptığımız gibi CUPRA tarzında yapacağız. Gelecek elektriktir. Gelecek CUPRA’dır” diye konuştu.