Yaklaşık iki ay önce elektrikli otomobil geleceği için önemli duyurusunu gerçekleştiren Hyundai, pazar tahminleriyle şimden gözdağı veriyor.
Geride bıraktığımız her gün hissedilir oranda gelişimine devam eden elektrikli otomobil pazarı, üreticileri yeni planlamalar içerisin sevk ediyor. Bu planlamaların son dönemlerdeki popüler kısmıda ise oluşturulan yeni departmanlar var. Hyundai de bu modaya uyarak geçtiğimiz ağustos ayı içerisinde, ürün gamında model olarak sunduğu Ioniq rozetini başlı başına bir markaya dönüştürerek karşımıza çıktı. Yeni oluşumla Avrupa’da önemli bir oyuncu olmak isteyen Koreli üretici, tamamı önümüzdeki dört yıl içinde satışa çıkmak üzere üç yeni elektrikli modelle kozlarını ortaya koyacak. Bu atılımın ilk sırasında ise Concept 45 modeline dayanan Ioniq 5 SUV yer alacak.
Süreçle ilgili açıklamalarda bulunan Hyundai Avrupa Başkanı Michael Cole, şimdiden büyük bir potansiyele sahip olduklarına inanıyor. AutomotiveNews‘te önümüzdeki sürece değinen Cole; “”Nispeten bir süre içinde, yeni Ioniq markamız altında sunacağımız özel modelle serisiyle iddialıyız. Avrupa’nın en büyük elektrikli araç tedarikçisi olma potansiyeline sahibiz. Bu markayı hızla büyüyen pazar talebine bir karşılık olarak hayata geçiriyoruz.” ifadelerine yer verdi. Cole’un bu tahmini, Hyundai’nin bu yıl yaklaşık 60.000 sıfır emisyonlu araç satma beklentisine dayanıyor. Hyundai, grup içerisindeki markaları Kia ve Genesis ile birlikte, 2025 yılına kadar toplam 1 milyon elektrikli araç satmayı hedefliyor ki bu da küresel elektrikli araç pazarının yüzde 10’una işaret ediyor. Önümüzdeki yıl içerisinde pazara sunulacak Ioniq 5’in ardından 2022’de Ioniq 6 sedan ve 2024’te Ioniq 7 SUV kullanıcıların beğenisine sunulacak.