Markanın alandaki ilk çözümü olan, tamamen elektrikli otomobil modeli Xiaomi SU7 için yeni detaylar dikkat çekti.
Xiaomi SU7 elektrikli otomobil modeli eğer kaçırdıysanız Çin’de yaklaşık 30 bin dolarlık bir başlangıç fiyatına sahip. Aracın SU7 Pro versiyonu için 34 bin doların, SU7 Max versiyonu içinse 42 bin doların gözden çıkarılması gerekiyor. Fiyat-performansı oranı gerçekten yüksek olan aracın talebi, Xiaomi CEO’su tarafından yapılan açıklamaya göre beklenenden tam 5 kat daha yüksek oldu. Model geçtiğimiz ay CEO Lei Jun tarafından yapılan, “SU7 için 2024 özelinde tam 100 bin üstü satış hedefi belirledik” açıklamasıyla da gündeme gelmişti. Lei Jun daha sonra ise Pekin Otomobil Fuarı kapsamında bir sunum yaptı ve orada araçtan şimdiye kadar 75.723 adet sipariş aldıklarını duyurdu. CEO ayrıca son dört gün içinde 5.000’in üzerinde yeni sipariş aldıklarını, sadece 28 gün içinde 5.781 adet SU7 teslim ettiklerini de söylemişti. Model için Çin’de robot ağırlıklı bir fabrika kuran Xiaomi, yeni gündeme getirildiği kadarıyla o fabrikada her 76 saniyede bir SU7 üretiyor, analizlere göre araç başına 9 bin dolar civarında bir zarar ediyor. Rekabetin içine yeni girdiği için zararına satış yapan ve bunu yapan ilk isim de olmayan Xiaomi, otomobil kategorisinde şu an sadece Çin’de varlık gösteriyor.
Firmanın ilk aracı teknik olarak bakarsak 400V temelli ve arkadan itişli standart sürümünde 73.6 kWh BYD Blade batarya üzerine kuruluyor, 700 km CLTC menzili açıklanıyor, 299 beygir güç ile 400 Nm tork getiriyor ve 0’dan 100 km/s hıza 5.28 saniyede çıkabiliyor. Bu versiyon 210 km/s hıza ulaşabiliyor ve uygun şartlar altında yüzde 10 ile 80 arasını 25 dakikada doldurabiliyor. SU7, 400V temelli ve arkadan itişli Pro sürümünde 94.3 kWh CATL Shenxing batarya üzerine kuruluyor, 830 km CLTC menzili açıklanıyor, 299 beygir güç ile 400 Nm tork getiriyor ve 0’dan 100 km/s hıza 5.70 saniyede çıkabiliyor.
Bu versiyon da 210 km/s hıza ulaşabiliyor ve uygun şartlar altında yüzde 10 ile 80 arasını 30 dakikada doldurabiliyor. Model 800V temelli ve dört çeker Max sürümünde 101 kWh CATL Qilin batarya üzerine kuruluyor, 800 km CLTC menzili açıklanıyor, 673 beygir güç ile 838 Nm tork getiriyor ve 0’dan 100 km/s hıza 2.78 saniyede çıkabiliyor. Bu versiyon 265 km/s hıza ulaşabiliyor ve uygun şartlar altında yüzde 10 ile 80 arasını 19 dakikada doldurabiliyor.