Blizzard Entertainment, oyun sektörü içinde sözü dinlenen abilerdendir. Bir oyun açıkladıkları zaman burun kıvırmadan beklemeniz gerekir. Son yıllarda nedense, BlIzzard’ın bu durumdan dolayı biraz rehavete kapıldığını ve kredisini tüketmekte olduğunu görüyoruz Eğer şöyle hızlıca geçmişi tararsanız, LOG sayfalarında daha önce MOBA incelemesine denk gelmediğinizi görebilirsiniz. Bunun en büyük sebebi, MOBA’yı bir oyun türü olarak görmüyor oluşumuz. Yapısal özellikleri ve oyuncuların yaklaşımı düşünüldüğünde bu türü bir spor dalı olarak kabul etmek (her ne kadar bu konuda da itirazlarımız olsa da) gerekiyor. Madem öyle Heroes of the Storm’un bu sayfalarda işi ne? Birincisi yapımcı koltuğunda Blizzard’ın oturuyor olması. Son yıllarda geçmişin gölgesinde olduklarını hissettiriyor olsalar da onlar hala Blizzard ve piyasaya sürdükleri bir yapımı görmezden gelmek pek kolay değil. Ancak oyunu bu sayfalara, yapımcıların HotS’u bir MOBA olarak lanse etmiyor oluşu taşıdı. Kendileri üstüne basa basa, “Bu oyun bir MOBA değil. MOBA diyenle bozuşuruz. Bizce bu çok başka bir şey. Ne bileyim, Hero Brawler gibi bir şey mesela!” şeklinde açıklamalar yapınca biz de dedik vardır herhalde bir bildikleri. Yokmuş, oyun bildiğiniz MOBA çünkü… YEME BİZİ BLIZZARD Elbette koca koca adamlar durduk yere insanları kandıracak değil. Bu şekilde bir açıklama yaptılar çünkü Heroes of the Storm, mevcut MOBA mantığından farklı şeyler deneme gayretinde olan bir oyun. Günümüzde MOBA denilince akla gelen iki oyun var; League of Legends ve DOTA 2 ki bize göre Smite’ın oldukça hakkı yeniyor. Bu iki oyunun (spor dalının) birbirlerinden ayrıldıkları noktalar olsa da temelde çok ciddi benzerlikler barındırdığını ve aynı mekanikleri kullandıklarını görüyoruz. Blizzard, kozmetik ve detayda ayrılıp uzaktan bakıldığında aynı olan üçüncü bir oyun yapmak istememiş. Bir kere Heroes of the Storm, tam anlamıyla takım oyunu gerektiren bir yapım. Evet diğerleri de 5 kişilik ekiplerden oluşuyor ve takım oyunu galibiyetin anahtarını oluşturuyor. Ancak onlarda bireysel performanslar da oldukça fark yaratabiliyor. Burada bireyselliği tamamen bir kenara atmanız lazım. En basitinden maç içinde kazandığınız deneyim puanları şahsınıza değil tüm ekibinize bölüştürülüyor. Yani siz tek başınıza tüm takımın toplamından daha fazla kahraman öldürseniz dahi, ekipteki herkesle aynı seviyede ve tecrübe puanında oluyorsunuz. Bu, hem oyunu farklı kılan önemli bir element hem de oyunun en büyük handikaplarından birisi. Takım oyununu hiçe sayarak kendi başına şov yapma peşindeki oyuncuları cezalandırması açısından başarılı ama bu cezayı aslında tüm takıma kesiyor olması sebebiyle acımasız bir durum. Tek bir kişinin hatasını süspanse etmek ve arkasını toplamak MOBA türü oyunlar içinde en çok Heroes of the Storm’da zor. ANCA BERABER KANCA BERABER Daha da önemlisi, her ne kadar MOBA türü oyunlar takım bazlı ilerliyor olsa da bireysel yetenekleri de ödüllendirmesiyle seviliyor. Diğer oyunlarda bir oyuncunun insanüstü gayret ile vasat bir takımı zafere ulaştırdığını görebilirsiniz mesela. Yaratılışımızın en büyük kusurlarından birisi olan ego sahibi canlılar olmamız sebebiyle de, bu inanılmaz haz veren bir durum. Özellikle seyirciler tarafından izlenen e-spor maçlarında tek bir oyuncunun muhteşem performansı sonrası gelen çığlık tufanını Heroes of the Storm’da kolay kolay duymak mümkün olmayacak. Diyelim ki egolarımızı bastırdık ve gerçekten de ismimizden ziyade takımımızın başarısının derdine düştük. Bu kez de bizim gibi düşünen dört farklı insanla aynı takıma düşmek için tanrılara kurban vermemiz gerekiyor. Lakin şimdiden söyleyelim; adak da adasınız, her bir tarafınıza tavşan ayağı da sürseniz böyle bir şey gerçekleşmeyecek. Oyuna akın akın League of Legends ve DOTA 2 oyuncusu aktığı için, ortalıkta bir sürü; “Tamam takım oyunu elbette önemli ama ben hepsinden biraz daha önemliyim!” oyuncusu bulunuyor. Kısacası oyun yel değirmenleriyle kapışmaya çalışıyor. ALLSTAR MAÇI Bu tarz oyunlarda karakter çeşitliliği çok önemlidir. Şu an itibarıyla Heroes of the Storm’un kahraman sayısı rakiplerinin oldukça gerisinde. 125 şampiyona sahip League of Legends ve 110 kahramana sahip DOTA 2’nin karşısına 37 kahramanla çıkmış durumda Heroes of the Storm. Bu elbette hayatına yeni başlamış bir oyun için oldukça normal bir durum ama rakiplerinin arasından sıyrılmasını da oldukça güçleştirdiği aşikar. Diğer yandan bu olumsuz durumu ikinci plana atabilecek oldukça önemli bir silahı bulunuyor oyunun. HotS’un bütün kahramanları, popüler Blizzard oyunlarından kopup gelmiş isimler. Diablo, Warcraft ve Starcraft evrenin en sevilen karakterleri (Arada bir de The Lost Vikings var) tek bir arenada kapışmak adına buraya toplanmış. Arthas ve Tyrael’i birbirlerine girişirken izlemek gerçekten büyük keyif. Yapım, hali hazırda milyonlarca kişi tarafından bilinen ve sevilen karakterleri kullanıyor olması nedeniyle oyuncularla çok hızlı bir bağ kurmayı başardı. Ancak kahramanlarda göze çarpan en büyük problem henüz dengesiz olmaları. MOBA türü oyunlarda karakterlerin birbirine dengeli olması en kritik unsurlardan biridir. Ancak bunlar zamanla ince ayar çekilerek rahatlıkla kıvama getirilecek detaylar. HARİTAYA KARŞI SAVAŞIN Heroes of the Storm’un başlangıç seviye oyuncular için doğru adres olduğunu söyleyebiliriz. Yapımcılar, HotS’u diğer MOBA oyunlarını karmaşık ve öğrenmesi daha zor hale getiren bazı yüklerden arındırmış. Örneğin oyunda bir eşya sistemi bulunmuyor. Bunun yerine kahramanınızı seviye atladıkça kazandığınız geliştirmelerle yeteneklerinizi ilerleterek şekillendiriyorsunuz. Yapısal anlamda baktığımızda ise Heroes of the Storm’u rakiplerinden ayıran en önemli özelliğinin PvP’den ziyade PvE’ye, yani çevresel elementlere yönelik bir oyun yapısı sunması olduğunu görüyoruz. Oyunda yedi farklı harita ve her haritada da değişkenlik gösteren ikincil görevler bulunuyor. Bu ikincil görevler, maçları kazanmanın temelini oluşturuyor. Başarıldığı takdirde çok büyük bir itici güç sağlamaları sayesinde maçların seyrini bir anda değiştirebiliyorlar. Eğer ki sadece rakip kahramanları öldürmeye odaklanır ve bu görevleri hiç umursamazsanız, oldukça önde olmanıza rağmen rakibinizin bir anda geri dönüş (comeback) gerçekleştirdiğine şahit olabilirsiniz. Geri dönüşler MOBA türü oyunları eğlenceli kılan özelliklerdendir ve HotS bunu başarmanız için her şeyi sunuyor sizlere… BLIZZARD KALİTESİNİN ALTINDA Hali hazırda bir League of Legends veya DOTA 2 oyuncusu olsanız dahi Heroes of the Storm’un size sunabileceği yeni deneyimleri bulunuyor. Çok daha hızlı ve eğlenceli oyun yapısıyla stres atmak için birebir. Ancak bireysel performansları hemen hemen etkisiz kılması ve eğlenebileceğiniz bir takıma denk gelmenin zorluğu nedeniyle bu keyfi yaşamanız pek kolay olmuyor. Blizzard, MOBA türünü değiştirmek niyetindeyse eğer bunu HotS ile yapması mümkün değil. Ufukta gözüken Overwatch bunun için daha iyi bir seçenek gibi görünüyor. DETAYLAR Oyunda MOBA türünden alıştığımız klasik üç güzergahlı haritalar kullanılıyor. Fakat özellikle Diablo gibi oyunlardan alıştığımız bölgeler görsel olarak harika aktarılmış. Kulağa ilginç gelecek biliyoruz ama oyunda binekler bulunuyor. Dirildiğinizde bir noktaya hızlıca gitmek için kullanıyor ve darbe yediğiniz anda kaybediyorsunuz. MOBA türü oyunların en büyük sorunlarından birisi, ekranda neyin olup bittiğini anlayamamaktır. HotS da bu kaotik atmosferden ziyadesiyle besleniyor. Artık biliyoruz ki hiçbir ücretsiz oyun ücretsiz değildir. Heroes of the Storm için elinizi cebinize atabilir ve yılların Diablo’sunu elalemin diline düşürebilirsiniz. PUANLAMA