EQC’nin sürüş dinamiklerine geçmeden önce rakamsal bazdaki niteliklerine yakından bakmak gerekiyor. Şu aşamada sadece 400 4MATIC versiyonuyla satışa sunulan modelde standart olarak çift elektrik motoru geliyor. Ön ve arka aksta konumlandırılan bu motorlar kombinasyonda 408 beygir güç ve 760 Nm tork değerlerini sunuyor. Modelde her ne kadar 4MATIC logosunu görsek de, sürüşün büyük kısmını önden çekişli olarak deneyimliyoruz. Kullanıcılar performans istediğinde ise arka akstaki motor da devreye girerek zaman zaman boyun ağrıları yapacak ivmelenmelerin yakalanmasına olanak tanıyor. Bu motorlar yaklaşık 2,4 tonluk bir elektrikli SUV olan EQC ile başa çıkma konusunda gayet başarılı. Ağırlık demişken, EQC’de kullanılan bataryanın tek başına 500 kilogram olduğunu belirtelim. Sürüşteki akıcılıkta hissettiğimiz bu deneyim, teknik tabloya yansıyan 5,1 saniyelik 0-10 değeriyle paralel eğride. Aracın ara hızlanmaları da tepkisel bazda fazlasıyla başarılı. EQC 400’ün maksimum sürat değeriyse 180 km/s ile limitlendirilmiş durumda.
EQC’nin direksiyonu başına geçtiğimizde en merak ettiğimiz noktalardan birisi de yalıtım kısmıydı. Geleneksel modellerde konumlanan içten yanmalı motorlarla bir nebze olsun göz ardı edebileceğimiz bu bölüm, elektrik gibi sessizlikle çok daha ön planda olmaya müsait. EQC ile gerçekleştirdiğimiz yolculuklarda Mercedes’in bu noktaya özellikle çalıştığı hissiyatına kapıldık. Aracın 120 km/s ve üzeri limitlerde bile rüzgar sesi konusunda fazlasıyla tatminkar olduğunu söyleyebiliriz. Bu da kokpit içerisindeki tüm konfor elemanlarını muazzam derecede tamamlayan bir bölüm olarak notlarımızdaki yerini aldı.