Otomotiv sektörünün üretim ve lojistik ihtiyaçlarının koronavirüs salgını sebebi değişmesi ile birlikte Türkiye kendine yeni bir şans yaratabilecek mi?
Koronavirüs sebebi ile değişen lojistik ve tedarik ihtiyaçlarının Türkiye’ye yarayabileceğinden sık sık bahsediyoruz. Daha önce de çeşitli uzmanlar bu değişimin ülkemize büyük katkı sağlayacağından bahsetmişti. Çünkü artık üreticiler sırf iş gücünün ucuzluğu sebebi ile üretim bantlarını merkezlerinden oldukça uzağa taşımak istemiyor. Çünkü bu politika her ne kadar üretimi ucuzlatsa da koronavirüs gibi alışagelmiş durumlarda büyük tedarik sorunlarına yol aşıyor. İlk aşamada ülkemizde üretim açısından bir adım göremesek de markaların yedek parça ve üretim gereksinimlerini Türkiye üzerinden karşılamaları oldukça olası bir ihtimal.
Türkiye Endüstriyel Üretim ve Otomotiv Sektörü araştırmacısı Hakan Ölekli konu ile ilgili, “Sektörde son iki yıldır biriken talebin Temmuz gibi satışa dönmesi ve pazarın yükselmesini bekliyoruz. İçinde bulunduğumuz günlerde düşen faizler, otomobil satın alımlarını artıracak. Ülkemizde ise 1 kişilik istihdam artışının, diğer sektörlerde 4 kişilik istihdam artışına yol açtığı hesaplanan otomotiv sanayisi yaklaşık 500 bin kişiye doğrudan otomotiv sanayi ve yan sanayi içerisinde istihdam yaratarak iş gücüne büyük katkı sağlıyor.”
“Türkiye içinde bulunduğumuz bu durumu fırsata çevirebilecek bir potansiyele sahip. Avrupalı otomotiv üreticilerinin, lojistik alanındaki sıkıntıları görerek daha çok Türkiye gibi yakın bölgelerdeki tedarik sanayisine yöneleceklerini öngörüyoruz. Çin’e alternatif bir tedarik sanayisi yaratmak için en elverişli ülkelerden biri olduğumuzu söyleyebiliriz.” şeklinde konuştu.