Los Angeles Otomobil Fuarı kapsamında ilk kez tanıtılan 2019 BMW i8 Roadster, sürüş deneyimi olarak yepyeni bir sınıfa dahil oldu.
BMW’nin 2014 yılında sokaklara çıkarmaya başladığı i8, hibrit motor teknolojisinin belki de en çekici örneklerinden bir tanesi. Kanat formlu kapıları ve süper spor otomobilleri andıran çizgileriyle ilk andan itibaren beğeni kazanan araç Los Angeles Otomobil Fuarı’nın kapılarını açmasıyla yeni bir maceraya koyuluyor. Geliştirme sürecinin ilk aşamalarından itibaren takip ettiğimiz Roadster versiyonunu ilk kez Amerika’da karşımıza çıkartan BMW, Coupe’nin de üzerinde güncellemeler yapmayı ihmal etmemiş. Tasarım açısından her yönüyle bizi etkilemeyi başaran 2019 i8 ailesinin teknik değerlerindeki gelişim içinse aynı şeyler söylemek biraz zor.
Roadster’ın genel detaylarına geçmeden önce BMW’nin “yeni” modeller için karşımıza çıkardığı teknik detaylara bakalım. Aracın kaputunu açtığımızda turbo beslemeye sahip 1.5 litrelik üç silindirli benzinli motorda neredeyse herhangi bir değişimin yapılmadığına şahit oluyoruz. 3 birimlik artışla artık 231 beygir güç ve 320 Nm tork üreten bu motoru, 12 birimlik artışla 143 beygire yükselen elektrik motoru tamamlıyor. Tüm bu artışlar göz önüne alındığında toplamda 374 beygir güce sahip olan modellerin 0-100 değeri, Coupe’de 4,2 saniye iken Roadster’da 4,4 saniye olarak tabloya yansıyor. Maksimum 250 km/s hıza ulaşabilen modellerin saf elektrik modundaysa menzil değeriyse halen kayda değer noktalarda değil. Bu modda maksimum 105 km/s hıza erişebilen modellerin elektrik menzili 55 kilometre civarında.
Kış aylarında olduğumuz şu günlerde içimizi ısıtan fotoğraflarıyla başsolist şüphesiz Roadster versiyonuydu. Elektronik olarak kontrol edilebilen bir tavanla gelen i8 Roadster’da, tavanı açıp kapatma işlemi 15 saniyede tamamlanabiliyor. Bu sınıfta yer alan diğer modellerde olduğu gibi seyir sırasında da belli limitlere kadar tavanı açıp kapatmak mümkün. BMW 50 km/s hıza kadar tavan üzerinde işlem yapmanıza imkan veriyor. Toplamda 1.593 kilogramlık ağırlığa sahip olan Roadster’ın tavan etkisiyle Coupe’den 60 kilogram daha ağır olduğunu da belirtmeden geçmeyelim. Fiyatları henüz açıklanmayan 2019 BMW i8 ailesinin önümüzdeki yaz döneminden itibaren sunulması bekleniyor.
VİDEO
https://youtu.be/d7ucxmhCJr0