Üçüncü nesline kavuşmasının ardından nihayet Türkiye macerası da başlayan yeni i20 üç gün boyunca keyifli bir yolculukta konuğumuz oldu. Hyundai ürün gamına dahil olduğu 2008 yılından itibaren en çok tercih edilen modellerin başında gelen bir Hyundai i20 grafiği gördük. Özellikle ikinci jenerasyonundaki tasarımsal farklılıklarıyla büyük beğeni toplayan i20 için 2020 model yılı tam anlamıyla bir devrimin başlangıcı oldu. Yeni model yılıyla birlikte üçüncü jenerasyonuna kavuşan model, karşımıza yine bir tasarım devrimiyle çıkarıldı. Çok daha sportif ve modern hale getirilen i20 ile bu yılın başlarında tanıştığımızdan beri misafir edeceğimiz günü bekliyorduk. Kısa süre önce üç günlüğüne gerçekleşen bu buluşma, yeni i20 için beklentilerimizin ne denli doğru olduğunu bir kez daha ortaya koydu. EBATLARLA DEĞİŞİM 2010 yılından itibaren Türkiye’de üretimine başlanan i20’nin yeni nesliyle birlikte ilk bilmemiz gereken şey artık ebatsal olarak daha büyük bir otomobil haline getirildiği. Aracın boyu 5 mm uzayarak 4.040 mm’ye, aks aralığı ise 10 mm artarak 2.580 mm’ye çıkarılmış. 1.775 mm’lik genişliği ile ikinci jenerasyona göre 41 mm genişleyen i20, iç mekanında ön sırada 30 mm, arka sırada ise 40 mm ilave omuz genişliği sunuyor. Ayrıca, arka diz mesafesi ise 27 mm artarak 882 mm’ye ulaşıyor. Aracın bagaj hacmi ise 51 litre artarak 352 litreye çıkmış. İhtiyaç halinde katlanan arka koltuklar ise yatırıldığı zaman toplam 1.165 litre hacim sunuyor. Biz test sürecinde koltukları yatırarak arka bölüme ön tekerlekleri sökülmek koşuluyla iki adet bisikleti rahatlıkla yerleştirme imkanı bulduk. TAMAMEN YENİ YÜZ i20’yi ilk gördüğümüz andan itibaren fotoğraflarıyla bizi etkilediğini biraz önce özellikle dile getirmiştik. Aracı canlı olarak karşınızda gördüğünüzde fotoğraflardan çok daha ilgi çekici olduğuna da şahit oluyorsunuz. Markanın yeni tasarım felsefesi olan “Duygusal Sportiflik” temasıyla baştan aşağı yenilenen bir nesilden bahsediyoruz. Yeni i20 ilk bakışta yeni far grubuyla farklılaşıyor. LED ön ve arka farlar i20’nin çarpıcı ve özgün tasarımını öne çıkartırken, mercekli sis farları ve üçgen havalandırma kanalları da ön bölümde güç temasını oluşturuyor. Kama şeklindeki gündüz sürüş farları ve elmas tarzı ön ızgara ile i20 tasarım bütünlüğüyle dikkat çekerken geriye doğru yükselen omuz çizgisiyle de karakteristik C sütununa ideal bir şekilde uzanılıyor. KOKPİTTE DEVRİM Aracın iç mekanı da dışarıda olduğu gibi ciddi revizyonları beraberinde getiriyor. Bu kapsamda özellikle gece sürüşlerine etki edecek yeni mavi LED ortam ışığı teknolojisi hoş bir iç aydınlatma sunuluyor ki bunun özellikle gece sürüşlerinde oldukça keyifli olduğunu belirtmeden geçmeyelim. Daha üst sınıf Hyundai modellerinde de kullanılan dört kollu spor direksiyon simidi ise otonom araçlar ve motor sporlarından izler taşıyor. Segmentte ilk defa sunulan kablosuz akıllı telefon yansıtma fonksiyonu, kablosuz şarj ile desteklendiğinde pratikliği de artırıyor. Yeni i20’de yer verilen BOSE ses sistemi de diğer çarpıcı özelliklerden biri. Yeni i20 geliştirilirken iç mekandaki donanımlar da başarılı. En üst seviyedeki ikiz 10,25 inç ekranlar, orta donanım seviyesindeki 8 inç dokunmatik ekran, sürücü odaklı kokpit tasarımı ve mavi ambiyans aydınlatması i20’yi bir önceki jenerasyondan oldukça ayıran en belirgin detaylar arasında. Burada dijital sürücü ekranı ve multimedya ekrana özellikle parantez açmak şart. Sürücü ekranı üç farklı tema birlikte farklı karakterlere bürünüyor. Buradaki renk düzeni, geçişler ve çözünürlük kesinlikle çok başarılı. Aynı şeyleri multimedya ekran için de rahatlıkla söyleyebiliriz. Grafikleri ve geçişlere baktığınızda siz de premium markalardan fark ayırt edemeyebilirsiniz. ÜST SEVİYE ASİSTANLAR Bahsettiğimiz bu premium dinamikler araca entegre edilen elektronik asistan destekleriyle bir başka koldan tamamlanıyor. Bu kapsamda, ailenin üst modellerinden bildiğimiz Hyundai Smart Sense aktif güvenlik özellikleri de i20’de yerini almış durumda. Ön çarpışma önleme yardımcısı ve şerit takip asistanı gibi sürüşe aktif müdahale eden sistemlerin yanında, sürücü yorgunluk uyarısı, uzun far asistanı gibi destek sistemleri de güvenlik adına sunulan donanımlar. Listede; Kör nokta uyarı, çarpışma önleme, ön bölge asistanı, şerit takip asistanı, geri bölge asistanı, akıllı hız sabitleme, park asistanı ve uzun far asistanı gibi pek çok nitelik de kendisine yer buluyor. MOTOR VE TÜKETİM Üçüncü jenerasyonla birlikte BC3 kasa koduyla ve yepyeni bir platform üzerine inşa edilen i20’nin bu konuda da üst noktaya taşındığını söylemek mümkün. Model için özel olarak geliştirilen bu platform, daha rijit ve daha dinamik bir sürüş için ekstra mukavemetli çelikten üretiliyor. Hyundai’nin kendi ürettiği bu sağlam çelik, burulmalara ve kazalarda yaşanabilecek olası bükülmelere karşı daha dayanıklı. Bağlantı ve kaynak noktaları geliştirilen yeni i20, böylelikle sınıfının en güvenilir modellerinden biri olma iddiasında. Yeni platformla birlikte aracın yalıtımının da ileriye gittiğini deneyimledik. Yüksek hızlarda bile rüzgar sesi konusunda başarılı tepkiler veren i20’nin bu konuda bizden tam not aldığını söyleyebiliriz. Hyundai, ikinci jenerasyona göre motorların güç paketlerinde de yenilenmeyi tercih ediyor. Turbo beslemeli 1.0 litrelik benzinli motor ise 7 ileri DCT şanzıman ile tercih edilebiliyor ki bize 500 kilometre boyunca eşlik eden kombinasyon da tam olarak bu. Motorun performans konusunda güncel turbo ünitelerden hiçbir eksiği yok. İstediğinizde ivmelenmelerinize cevap veren bir deneyim sizi bekliyor. 100 PS güç ve 170 Nm tork üreten bu motorla birlikte aracın 0’dan 100’e hızlanması yaklaşık 11,4 saniye sürüyor. Erişebileceğiniz maksimum sürat ise 185 km/s ile limitli. Söz konusu tüketime geldiğinde ise motorun çok esnek karakterde olduğunu bilmeniz gerekiyor. i20’nin bu kombinasyonda karma tüketim değeri fabrika çıkış için 5,2 litre veriliyor. Bizim 500 kilometrelik yolculuğumuzda 6,8 litrenin altını görmediğimizi söyleyebiliriz. Bu değerin 7 litre üzerine çıkması da çoğunlukla karşınıza çıkacak tablolar arasında. Hyundai i20 için resmin geneline baktığımızda özellikle üst versiyonlarda ciddi bir kalite artışı olduğunu söyleyebiliriz. Bu durum başarılı teknik niteliklerle tamamlanıyor. DETAYLAR TASARIM Hyundai i20 cephesinde markanın yeni tasarım felsefesi olan “Duygusal Sportiflik” teması hakim KULLANIM ALANI Aracın bagaj hacmi bir önceki nesile göre 51 litre artarak 352 litreye çıkarıldı KOKPİT Hyundai i20 kullanıcılarını konsolda 10,25 inç ebatlı dijital sürücü ve multimedya ekran bekliyor ŞANZIMAN Yeni nesilde 6 kademeli manuel ve 7 kademeli DCT şanzıman seçenekleri ön planda MOTOR 1.0 litrelik üç silindirli motor 100 PS güç ve 170 Nm torkla kullanıcılara hizmet ediyor ÇİZGİLER Arkada konumlandırılan LED stop lambalar tasarımın en karakteristik bölümlerinden TEKNİK ÖZELLİKLER VE PUANLAMA