2021 yılını satışlardaki yüksek rakamlarıyla kapatan MG, Cyberster’in seri üretime geçişiyle köklerine dönüşü başlatmak istiyor.
Elektrikli otomobil pazarının beraberinde getirdiği potansiyelle birlikte, doğru adımların atıldığı markalarda kısa sürede başarının yakalanabildiğini görebiliyoruz. Eski günlerini arayan isimler için fırsat niteliği taşıyan bu süreç, Togg ve VinFast gibi örneklerle pek çok cephe için de ilkleri hayata geçirmek için biçilmiş kaftan. Çin merkezli SAIC bünyesi altında 15 yılı geride bırakan MG de bu elektrik fırsatını başarılı şekilde yakalayanlar arasında. Avrupa ile birlikte Türkiye pazarına da tekrar giriş yapan İngiliz kökenli marka, 2021’de yakaladığı rakamlarla gelecekte adından daha fazla söz ettireceğinin mesajlarını da veriyor. Özellikle ZS EV ile elektrikli kompakt SUV tarafında önemli bir popülerlik yakalayan MG, finansal taraftaki başarı sonrasında artık kendi DNA’sında var olan sportif modellere yönelme peşinde. 2021’de dünyanın ilk elektrikli SW modelini de tanıtarak dikkat çeken markanın en fütüristik projesi ise Cyberster oldu. Geçmişteki ününü yakaladığı “Roadster” segmentine geçiş için kullanacağı modeli seri üretime taşımaya hazırlanan marka, şimdiden iddialı. Bu iddianın merkezinde ise ulaşılabilirlik çerçevesinde şekillenen elektrikli Roadster ortaya çıkartmak var.
2021 yılında Avrupa merkezli olarak 50 bin satış adedini geçmeyi başaran MG, 2022 hedefini bu rakamın üç katına koydu. ZS EV’yi yeni model yılında gerek menzil gerekse donanım tarafında daha da güçlendiren markanın en büyük beklentisi yine bu tarafta olacak. 2024 yılına konulan hedef ise globalde 1 milyonluk satış adedini geride bırakmak. 2024 hedefiyle birlikte markanın gelecekteki hedefine daha emin yürümesini sağlamada Cyberster’in de etkisi büyük olacak gibi görünüyor. Henüz elektrik dünyasında kimsenin erişilebilir nitelikte Roadster model ortaya koymaması da markanın en büyük dayanakları arasında. Süreçle ilgili ilk açıklamalar da İngiltere’deki yöneticilerden gelmeye başladı.
ZS EV tanıtımı