Snapchat’in başlattığı Hikaye furyası önce Instagram, ardından WhatsApp ve Facebook’ta kendine yer bulmuştu. Kullanıcılar arasında hayli popüler olan bu format bu kez Google‘a geliyor.
Instagram’ın en popüler özelliği olan Hikayeler’in mantığını hemen her kullanıcı biliyor. Belirli bir süre için platformda fotoğraf veya video paylaşıp takipçilere içerik sağlayabiliyorsunuz. Bunu Instagram’da şirketler de yapabiliyor. Snapchat’te ise özellikle haber kanalları tarafından hayli popüler olan Hikayeler özelliği kullanıcılarla günlük haber paylaşımını mümkün kılıyor. Örneğin CNN o gün olan önemli bir olayla ilgili kısa bir hikaye hazırlayabiliyor. Hikayeye tıkladığınızda detaylar için habere de gidebiliyorsunuz. Şimdi bu özelliği Google da kendi arama sonuçlarına ekliyor. Haber kaynakları için dengeleri değiştirecek olan bu özellik, kullanıcılar için de yeni arama dinamikleri anlamına geliyor.
Haber siteleri için yeni fırsat
Google bugünden itibaren Hikayeler formatını arama sonuçlarında test edecek. AMP Stories denilen bir sistemi kullanan sonuçlarda People, CNN, SBNation gibi sitelerin hazırlamış olduğu hikaye şeklinde haberler test edilecek. Bunlar liste haberler olabileceği gibi görsel açıdan zengin haberler de olabilir. Snapchat’te yer alan haberler sekmesindeki içeriklerle benzer olacağını söyleyebiliriz. AMP Stories açık kaynak kodlu bir sistem. Ancak Google herkesin arama sonuçlarına kendini dahil etmesine izin vermiyor. Test için de şimdilik oldukça kısıtlı bir liste oluşturulduğu söylenebilir. Mobilde daha iyi görüneceği şüphesiz olan sistemin tarayıcıda da çalışacağını ekleyelim.
Sistem ise şu şekilde çalışacak; arattığınız haber veya site için hazırlanan görsel içerikler ilk sonuçla kalan sonuçlar arasında gösterilecek. Tıklayarak haberi izleyebileceksiniz. Detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.