Snapchat tarafından hayatımıza sokulan hikayeler özelliği, biliyorsunuz daha sonra Instagram, Skype, Facebook, WhatsApp ve Messenger gibi platformlara da gelmişti. Resmi bir açıklama yapan YouTube, sürece katılacağını açıkladı.
Kullanıcılardan bu yönde büyük talep aldıklarını belirten YouTube, artık Reels adını verilen kendi hikayelerine sahip. Reels’in popüler “hikayeler formatının” kendi versiyonu olduğunu açıkça belirten video platformu, rakiplerden farklı bir yol izliyor. Henüz beta aşamasında olan ve başlangıçta 10 bin üstü abonelere açıklacak olan Reels, örneğin Instagram’da olduğu gibi uygulamanın en üstünde sıralanmayacak. Kendi hikayeleri için özel bir bölüm ayıracağı söylenen şirket, kişilere oluşturduğu içerikleri 30 saniyelik videolar ile tanıtmasına imkan tanıyacak. Bu videolar üzerine filtre, müzik, çıkartma ve yazı eklenmesine izin verecek servis, 24 saatlik zaman limiti de koymayacak. Yani kişiler istedikleri kadar Reels oluşturacak ve bunları hesaplarında tutabilecek.
YouTube, kendi hikayeler özelliğiyle başarılı olur mu?
Hikayeler kullanıcı etkileşimi yüksek olan YouTube‘a uygun görünüyor ancak Facebook‘da olduğu gibi hiç kullanılmama ihtimali de bulunuyor. Kişiler platforma takip ettikleri kanalların videoları izlemek için geliyor, diğer etkileşimleri ise kanal sahibinin sosyal medya hesaplarına bırakıyor. Dediğimiz gibi beta aşamasında olan Reels özelliği, henüz tam olarak detaylanmış değil. Bakalım özellik son kullanıcıya çıktığında nasıl bir tepki alacak?