Hilton’un lobisinde misafirleri robot görevli karşılıyor

09 Mart 2016 22:00

ABD’nin Virginia eyaletindeki Hilton’da yeni bir concierge görevlisi işe başladı. IBM’in yapay zekası Watson’dan gücünü alan robot Connie, otel müşterilerini karşılayıp onların sorularını cevaplayabiliyor.

IBM’in yapay zekası Watson’ın yazılımıyla çalışan ve adını da Hilton otellerinin kurucusu Conrad Hilton‘dan alan Connie adlı robot görevli, oteldeki hizmetler ve programlarla ilgili misafirlere bilgi verebiliyor ve gelen soruları cevaplayabiliyor. Soruları cevaplamanın yanı sıra turistlere gezip görülecek yerler ve restoranlar hakkında da bilgi veriyor.

Bu gelişme, gelecekte bunun gibi otel görevlilerinden başka Hilton’larda da görebileceğimizin işareti. Hatta mevcut iş gücünün büyük bölümünün önümüzdeki on yıllar içinde yapay zeka tarafından ele geçirileceğinin işareti. Öte yandan Connie, bu alanda bir ilk değil. Japonya’da, personeli sadece robotlardan oluşan bir otel hali hazırda mevcut.

Paylaş