Dünyanın en kalabalık ülkelerinden Hindistan için hazırlanan Kushaq sonrasında Skoda Kylaq da resmi olarak tanıtıldı.
Kamiq modelinden daha ufak bir SUV olan Skoda Kylaq, markanın Hindistan için geliştirilen üçüncü modeli ve tanıdık bir tasarımla karşımızda yer alıyor. Hindistan’da yaklaşık 9.500 dolardan başlayacak bütçe dostu SUV, Volkswagen imzalı MQB’nin bütçe odaklı versiyonu olan MQB-A0-IN platformunu temel alıyor. Aracın kaputun altında, 113 beygir güç ve 178 Nm tork üreten, 1.0 litrelik turbo destekli bir üç silindirli TSI motor yer alıyor. Güç ön tekerleklere altı vitesli manuel veya isteğe bağlı otomatik vites aracılığıyla ileten Kylaq, 0’dan 100 km/s hıza 10,5 saniyede ulaşıyor ve maksimumda 188 km/s hız yapabiliyor. Geçtiğimiz hafta da Skoda’nın en büyük aracı olan Kodiaq için bir RS sürümü duyurulmuştu. Daha sportif bir yedi kişilik (beş kişilik sürümü de var) aile aracı isteyenlere hitap eden model, gücünü Volkswagen Golf GTI’da da kullanılan EA888 kodlu 2.0 litrelik turbo destekli ve dört silindirli TSI motordan alıyor. Bu motorla 261 beygir güç ve 400 Nm tork sunan araç, standart olarak dört çeker aktarım gerçekleştiriyor ve çift kavramalı yedi ileri DSG ile geliyor.
0’dan 100 km/s hıza 6,3 saniyede çıkabilen yeni Skoda Kodiaq RS, 232 km/s hıza kadar ulaşabiliyor. Yerini aldığı modelden 20 beygir kadar daha güçlü olan yeni RS, 20 inç jantlar üzerinde yol alıyor. İki farklı ekrana yer verilen standart bir Skoda konsoluyla karşımıza çıkarılan modelin, hem içinde hem de dışında RS’e özel sportif dokunuşlar bulunuyor. Canton ses sistemiyle donatılan SUV, gerçekten kısıtlı bir kitleye hitap ediyor.
Yeni Skoda Kodiaq Türkiye’de Premium 1.5 TSI mHEV 150 PS DSG için 2.499.900 TL, Prestige 1.5 TSI mHEV 150 PS DSG için 2.899.900 TL, Prestige 2.0 TDI SCR 193 PS DSG 4×4 içinse 4.499.900 TL fiyatla satışa sunulmuştu. Uzunluğu 61 mm artışla 4.758 mm’ye ulaşan, dingil mesafesi ise neredeyse 2,8 metre olarak açıklanan yeni Skoda Kodiaq, etkileyici bir ön tasarım ile çoğu kişinin aşırı beğenmediği bir arka tasarımı harmanlıyor.
Üç ve beş koltuklu versiyonları bulunan dev aile aracı için geçtiğimiz aylarda düzenlenen yurt dışındaki lansmanda birden fazla motor seçeneği duyurulmuştu. Bunlardan birisi 148 beygir gücündeki 1.5-litre TSI mHEV mild-hibrit benzinli motordu. Aynı zamanda 201 beygir gücünde 2.0-litre benzinli TSI motor, 148 ve 190 beygirlik 2.0-litre TDI dizel motorlar ve 201 beygirlik 1.5-litre TSI iV Plug-in Hybrid motor seçenekleri de listelenmişti. Plug-in Hybrid versiyonu ile 25.7 kWh batarya üzerinden 100 km’den fazla tamamen elektrik temelli sürüş getiren araç, bazı motor seçeneklerinde dört çeker sistemini standart olarak sunuyor.