Honda şu sıralar motosiklet dünyasının gözlerini çevirdiği Milano’daki EICMA 2015’te yeni ürün gamını görücüye çıkardı. Japon üreticinin 2016 kozları arasında birbirinden özel modeller bulunuyor.
Honda’nın geçtiğimiz yıl müjdesini verdiği CRF1000L, namı diğer Africa Twin, fuarın gözdelerinden. Efsanevi advanture modeli, yepyeni 998cc paralel çift motoru, güçlü paralel ikiz silindirli motoru ve çevik şasi yapısıyla toprak, yağmur, çamur ve her türlü yol koşullarına hazır. Dayanıklılık ve esnekliği aynı şaside buluşturan Africa Twin, hem yolda hem de arazide yüne üstün performans vadediyor.
Yeni Africa Twin iki farklı versiyona sahip. İlki ABS, çok modlu Honda Seçilebilir Tork Kontrolü (HSTC), aks taşıyıcısı koruması, karter muhafazası ve LED göstergelere sahip MT versiyonu.
İkincisi ise bu özelliklerin yanı sıra 3 kademeli sportif S modu, eğimli yollarda inip çıkarken vites şeklini uyarlama kabiliyeti ile daha çok fonksiyonellik katan Africa Twin için özel geliştirilmiş DCT (Çift Kavramalı Şanzıman) versiyonu.
Honda’nın şehir içi kullanıma yönelik Şehir Macerası (City Adventure) konsepti, CB500 serisiyle devam ediyor. CB500F ve CB500X şehir içinde esnek ve çevik hareket etmek için geliştirilirken CBR500R yarış köklerinden aldığı cesaretle performansı bir üst seviyeye çıkarıyor.
Serinin kavuştuğu başlıca yenilikler arasında LED far ve stop lambaları, ön süspansiyonda ayarlanabilir ön yük, ayarlanabilir fren kolları, daha geniş yakıt depoları ve “dalga” stili kontak anahtarları dikkat çekiyor.
CB500F daha keskin ve daha kaslı bir görünüme kavuşurken, serinin yarışçı ismi CBR500R ise her zamanki agresif ve çevik gövdesiyle pist tutkusunu asfaltta yaşamak isteyenleri yine hayal kırıklığına uğratmayacak gibi görünüyor.
Honda’nın popüler 750 cc üçlüsü de 2016 için elden geçirildi. NC750S, NC750X ve Integra modellerinin üçü de artık EURO4 uyumlu ve 3 kademeli S modu dâhil yeni DCT’nin fonksiyonelliğine sahip. Revize edilen cihaz panelleri 9 renk seçeneğiyle kişiselleştirilebiliyor ve ECO modunda yakıt tüketimine göre renk değiştiriyor.
Hem NC750X hem de Integra’nın ön çatallarında, geliştirilmiş sönümleme ve lineer süspansiyon performansı için Showa Çift Eğimli Subaplar’dan (SDBV) faydalanılıyor.