Japonya’da tanıtılan Honda ZR-V, HR-V için Amerika’da kullanılan tasarım karakteri üzerine şekilleniyor.
Bu hafta içerisinde yeni jenerasyon CR-V’yi duyurarak gündeme gelen Honda, ikinci kozu için de elini çabuk tutmayı tercih ediyor. Markanın geçtiğimiz mayıs ayında ilk mesajlarını verdiği yepyeni modeli ZR-V, Avrupa ve Türkiye’de satışa sunulacak olması sebebiyle bizler için de önemli konumda. HR-V ve CR-V arasında konumlanacak olan ve nispeten daha sportif bir karakterle diğer isimlerden ayrılan model, bugün ilk detaylarıyla karşımızda. HR-V’nin Amerika pazarında kullanılan tamamen farklı tasarım dilini, ZR-V üzerinden Avrupa’ya yansıtan Honda bu noktada pek çok kişi gibi bizi de şaşırtmıyor. Honda ZR-V için tasarım tarafında ayrışan en önemli parça ise sportifliği pekiştiren bölgesel dokunuşlar.
Japonya merkezli olarak tanıtımı gerçekleştirilen ZR-V’yi, Amerikalı HR-V’ye göre daha performans karakterli yaratmak adına ön bölümde temel parçalarda değişimler yapıldığını görüyoruz. En başta aracın ızgara formunu dikey krom parçalarla tamamlayan Honda, tamponda da tamamen farklı bir yapıya yer veriyor. Arka bölümde ise egzoz çıkışlarının çok daha net şekilde difüzöre entegre gösterilmesi de yine fark yaratan noktalar arasında. ZR-V’nin kokpiti ise tıpkı yeni CR-V’de olduğu gibi Civic dinamikleri üzerine kurulu. Hibrit versiyonda vites topuzu yerine seçicinin geldiği bu alana çok yabancı olmayacağız.