reklamı kapat

POPÜLER

hibrit

Horse, elektrikli modelleri hibrit araçlara dönüştüren bir motor ünitesi hazırladı

 - Güncelleme: 18 Nisan 2025 09:26

Renault, Geely ve Aramco tarafından desteklenen şirket Horse, elektrikli modelleri hibrit araçlara dönüştüren bir motor ünitesi hazırladı.

Horse tarafından geliştirilen yukarıda gördüğünüz kompakt ünite; temelde içten yanmalı motoru, elektrik motorunu ve şanzımanı bir araya getiriyor. Birçok elektrikli araca entegre edilebileceği aktarılan bu ünite, tamamen elektrikli araçları diğer modifikasyonlarla beraber hibrit hale dönüştürebiliyor. Bu ünite elbette son kullanıcıya hitap etmiyor. Şirket, otomobil üreticilerinin bu üniteyi alarak elektrikli olarak ürettikleri araçları kısa sürede hibrit hale getirebileceğini belirtiyor. Birden fazla platform ve üretim hattına olan ihtiyacı ortadan kaldırdığı söylenen ünite, kağıt üzerinde üreticilerin değişen şartlara ve tüketici talebine hızlı bir şekilde cevap vermesine olanak tanıyor. Elektrik motoru önde olan elektrikli araçlara özel olarak tasarlanan ünite için henüz herhangi bir güç/performans verisi paylaşılmıyor. Bu ünite sayesinde bazı tamamen elektrikli araçlar, elektrikli modellere ön yargının yüksek olduğu ya da yeterli şarj altyapısının bulunmadığı pazarlara hibrit olarak taşınabilir.

Geçtiğimiz hafta Şikayetvar’ın elektrikli araçlara yönelik paylaşımı dikkat çekmişti. Şirket yaptığı açıklamada şunları aktarmıştı“Elektrikli araçlar, dünyada olduğu gibi Türkiye’de de hızla yaygınlaşıyor. TÜİK verilerine göre, elektrikli otomobillerin kayıtlara girdiği ilk yıl olan 2011’de 24 elektrikli aracın kaydı bulunurken bu sayı 2018’de 952’ye ulaştı. Bu sayı 2021’de 6 bin 267’ye, 2022’de 14 bin 552’ye ve 2023’te 80 bin 43’e yükseldi. Geçen yıl sonu itibarıyla trafiğe kayıtlı elektrikli otomobillerin sayısı 2023’e göre, yüzde 129,6 artarak 183 bin 776 oldu. Satışların bu ölçekte artması, şikayetleri de beraberinde getirdi.

Şikayetvar verilerine göre, elektrikli araçlara yönelik şikayetler 2025’in Nisan ayı ile bir önceki yılın aynı dönemiyle kıyaslandığında yüzde 117 artış gösterdi. Bu artış yalnızca yıllık değil; son bir ayda yüzde 46, son bir haftada ise yüzde 69 seviyelerinde kaydedildi. Veriler incelendiğinde sorunun sadece elektrikli araçlarla sınırlı olmadığı gözlemleniyor. Şarj istasyonlarıyla ilgili şikayetleri de aynı paralellikte yükseliyor. Şikayetvar verilerine göre, şarj istasyonlarına dair şikayetler de son bir yılda yüzde 55, son bir haftada yüzde 50 oranında arttı.”

Şirkete göre elektrikli araç kullanıcılarının en sık karşılaştığı sorunlar:

  • -Gerçek kullanımda beklenen menzilin tutmaması
  • -Şarj istasyonlarıyla uyumsuzluk ve bağlantı kesintileri
  • -Yazılım güncellemeleri sonrası artan teknik problemler
  • -Yetkili servis sayısının azlığı
  • -Servis randevularında uzun bekleme süreleri ve dönüş eksikliği
  • -Satış sonrası müşteri hizmetleri yetersizliği
  • -Kampanyalı satışlarda fiyat değişikliği ve şeffaflık sorunu

Şarj istasyonlarıyla ilgili en çok şikayet edilen konular ise şunlar:

  • -Şarj istasyonlarının azlığı
  • -Bozuk ya da çalışmayan istasyonlar
  • -Şarjın ortasında sistemin durması veya bağlantının kopması
  • -Yoğunluk ve randevu almada yaşanan sorunlar
  • -KWh başına ücretin beklenmedik şekilde artması
  • -Mobil uygulama ve ödeme problemleri
  • -Uygunsuz lokasyonlar ve eksik bilgilendirme

İlginç hibrit ünite yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici görünen elektrikli motosiklet konsepti: Zero SR-X