Çinli üretici Huawei, Strategy Analytics‘in aktardığı verilere göre büyük bir başarıya imza atarak Microsoft’un önüne geçmeyi başardı. Son dönemlerde çıkardığı başarılı telefon modelleriyle öne çıkan şirket yüksek satış rakamlarıyla en büyük 3 akıllı telefon üreticisinden biri haline geldi.
Geçtiğimiz yıla göre pazar payında ufak bir gerileme yaşayan Samsung yüzde 20,5 ile lider konumda kalırken Apple pazar payını artırarak 2. sırayı korumayı başardı. Microsoft’un en kötü çeyreklerden birini geçirerek yüzde 5’in üzerinde düşüş yaşamasıyla birlikte pazar payını yalnızca yüzde 2 artıran Huawei 3. sıraya yerleşti. 30 milyon satış rakamına ulaşan şirketin bu başarısında piyasaya sürdüğü son akıllı telefon Huawei P8’in etkisi büyük oldu. Çin’in bir diğer dev akıllı telefon üreticisi ise 19,8 milyon satış ve yüzde 4,6 pazar payıyla 5. sırada yer aldı. Sıralamanın tamamına ve geçtiğimiz yıla göre şirketlerin satış ve pazar payı anlamında yaşadığı değişikliklere aşağıdaki listeden göz atabilirsiniz.
Dünyadaki akıllı telefon sevkiyatı miktarı (Milyon ünite) | 14 /2. çeyrek | 15/2.çeyrek |
Samsung | 95.3 | 89.0 |
Apple | 35.2 | 47.5 |
Huawei | 20.6 | 30.6 |
Microsoft | 50.3 | 27.8 |
Xiaomi | 15.1 | 19.8 |
Diğer | 211.5 | 219.9 |
Toplam | 428.0 | 434.6 |
Akıllı telefon üreticilerinin pazar payı (yüzde) | 14 /2. çeyrek | 15/2.çeyrek |
Samsung | 22.3% | 20.5% |
Apple | 8.2% | 10.9% |
Huawei | 4.8% | 7.0% |
Microsoft | 11.8% | 6.4% |
Xiaomi | 3.5% | 4.6% |
Diğer | 49.4% | 50.6% |
Toplam | 100.0% | 100.0% |
Yıldan yıla toplam büyüme (yüzde) | 7.0% | 1.5% |